Lättaste skidhjälmarna?

Christozzz

Aktiv medlem
Lättaste skidhjälmarna?
Tänkte köpa en ny hjälm denna säsong och har snöat in lite (he, he), på att hitta en riktigt lätt hjälm - under 400gram.

Har kollat in K2 Route, men den har inte fått toppenrecensioner. Någon som har några andra tips?

Lättaste skidhjälmarna?
Haft min mtn lab i 3 år. Väldigt nöjd. Enda minuset är att det viner rätt gött om öronen när man dundrar på. Så en heldag i systemet kan man bli lite halvdöv av. Annars toppen!

Lättaste skidhjälmarna?
Haft min mtn lab i 3 år. Väldigt nöjd. Enda minuset är att det viner rätt gött om öronen när man dundrar på. Så en heldag i systemet kan man bli lite halvdöv av. Annars toppen!
Är du säker på att det inte beror på ditt ”störtloppstempo”? ;)
Finns det inte precis som för bilar också buller dB nivåer i olika hastigheter för skidhjälmar?:unsure:

Lättaste skidhjälmarna?
Definera skidhjälm. Vill du ha lätt är väl Petzl Meteor det givna valet, men den är inte godkänd för "alpinåkning", bara för "topptur". Kan inte alla skillnader, vet att en av dem är att toppturshjälmar får ha större ventilationshål.

Lättaste skidhjälmarna?
Tänkte köpa en ny hjälm denna säsong och har snöat in lite (he, he), på att hitta en riktigt lätt hjälm - under 400gram.

Har kollat in K2 Route, men den har inte fått toppenrecensioner. Någon som har några andra tips?
Blev efter att ha läst detta naturligtvis tvungen att väga min hjälm. Den vägde 425 gram inklusive ett nyligen monterat kamerafäste, puh… vilken tur, jag kan fortsätta att använda den.😅

Tillbaka
Topp