Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det hela är rätt sjukt faktiskt. Bara att lavinen gick i en backe är ju helt osannolikt, det är inte ens brant där dessutom. Tror knappast att det var någon medlem här, han var på semester med familjen men helt ensam när det hände. Det var en av skidlärarna som hittade honom senare på dagen och de stängde givetvis backen direkt. Han var gäst hos STS tror jag, har inte hört mycket mer än så.
Pratade precis lite kort med de två som grävde fram honom. Vet inte så mycket, de var rätt medtagna som man förstår.
Skedde på en pist i ett känt lavinområde, den nedfarten brukar stängas rätt ofta men varför man inte gjort det idag vet jag inte. Skulle tydligen ha varit en spontan lavin som störtade in över pisten. Två söner som var med vid tillfället... Fy fan...
Oj, tagen av lavin i pisten läser jag det till. Det kan bli dyrt, även om det inte är i USA. Så vitt jag vet så är skidområdet ansvariga/skyldiga för att lavinsäkra så att det inte händer, även i Österrike.