Lavinsändare...

David_GBG

Ny medlem
Lavinsändare...
... En prisfråga.. Vill ha svar på vad folk givit för sina sändare av tex. modell Ortovox M2...

1) Ni som köpt hemma i Sverige
2) Frankrike
3) Österrike

Tack på förhand :)

Lavinsändare...
På fråga A svarar ja 2995:- för en M2:a... Var nere i Österrike sen o d var inte direkt billigare där. Ungefär samma priser!

Lavinsändare...
I Österrike ligger priserna på skidutrustning inte mycket lägre än hemma. Man kan göra fynd både hemma och i Österrike.

I Frankrike vet jag att skidor, pjäxor osv ligger nästan 40% under svenska priset så en lavinsändare borde också vara billigare tycker jag

Lavinsändare...
Som så mycket annan säkerhetsutrustning är det väldigt låga påslag på dessa prylar i butiker, jmf tex med skidor, kläder etc. Detta gör oxå att skillnaderna i olika länder sällan skilljer sig samtidigt som de sällan reas ut.

I slutändan känns det inte som det är ett prisproblem iaf,
köp och träna!!!

/ Hawk

Lavinsändare...
Köpte min tracker för 1500 (samma år den kom, hade tidigare en F1 som jag inte ens kommer ihåg när jag köpte... och innan den nån annan Ortovoxgrej som jag fått av en kompis.) Sverige har ingen aning om vad den kostar någonannastan. Med tanke på nyttan jag "tyvärr" haft av den så skulle jag lätt betala det femdubbla... Det är en billig livförsäkring om ALLA som är med i gruppen kan använda den och har en!

Säger som Hawk: Träna!!!

Tillbaka
Topp