Lavinvarningar?

Backside

Aktiv medlem
Lavinvarningar?
Jag har frågat förr i en del andra inlägg, och med risk att låta tjatig, undrar jag om någon känner till någon bra adress på nätet där det finns samlad information om lavinrisker per land eller liknande?

Amerikanerna är duktiga att upplysa om hur lavinfaran ser ut i U.S.A, men jag saknar nåt för Europa och då framförallt Italien. Nog borde det finnas en sammanslutning av anläggningar så att man kan få fram hur stor lavinfara det är i ett område man är på väg till. Jag har ingen lust att åka till en ort/dal som är mer eller mindre stängt p g a lavinfara. Då väljer jag hellre annan resväg... Har suttit insnöad i La Grave tidigare och det var ingen höjdare (även om gänget på Skiers Lodge var kul)

Någon som känner till nån adress?

Lavinvarningar?
Jag kollade på meteo.it, men den var rätt kass. Jag fick inte ut mycket av de bilderna de visade där. Den franska motsvarigheten gav dock en hel del, men dessvärre vill jag ha tag på den italienska motsvarigheten...

Lavinvarningar?
Det är precis en sida som www.anena.org jag vill ha tag på MEN för Italien... Den här var klockren med en översiktsarta med lavinrisken markerad och även mer detaljerad information om olika områden.

Lavinvarningar?
For aostadalen finns det telefonnummer man kan ringa med bra lavininfo, uppdatyeras varannan dag och ar av "vetenskapligt stuk", dock pa italienska som ju kan vara et problem, olika nummer for olika delar, tex gressoney - champoluc och Alagna (som ju i.o.f.s. inte ar Aosta sa systemet kanske finns over hela alperna)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp