Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Leash
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BataZion" data-source="post: 858367" data-attributes="member: 98886"><p>Skillnaden är att dom inte kan gå upp på samma sätt av misstag som vanliga bindningar.Det behövs inte mycket för att dra upp vanliga bindningar. Den som sitter bredvid kan råka kicka till bindning med boots lr bräda och dom går upp, inte för att jag har varit med om det själv men det är nog det mest trovärdiga senariet tror jag.</p><p>Det händer inte med flow för där har du bakkappan och den går inte upp av misstag och man måste verkligen trycka för att få upp dom om man inte har satt på dom extremt löst men det är ju inte logiskt alls för då får man ingen respons lr va det heter. Sen så tror jag inte att fyra spännen går sönder samtidigt så scenariot där överkappan losnar kan man räkna bort helt enligt mig.</p><p>Sen när det är för brant och jag ska trycka på mig dom så är det lite jobbigt men hur ofta tar man på sig brädan när det är cp brant? Dessutom om det inte är pistat och det är brant då är det inga problem att få på sig dom tycker jag tryck ner tå kanten i snön upp mot backen tryck i ena foten dra upp kappan sen andra foten och gör samma sak. Men sen som sagt e de cp brant så är det defentivt svårare.</p><p></p><p>För att återgå till ämmnet så är det som sagt för andras säkerhet vi har dom på oss inte vår egna.</p><p>Sen även om det bara är i sverige så får man väll acceptera det. </p><p>Sverige är ett lag land och man inte gillar det kan man flytta!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BataZion, post: 858367, member: 98886"] Skillnaden är att dom inte kan gå upp på samma sätt av misstag som vanliga bindningar.Det behövs inte mycket för att dra upp vanliga bindningar. Den som sitter bredvid kan råka kicka till bindning med boots lr bräda och dom går upp, inte för att jag har varit med om det själv men det är nog det mest trovärdiga senariet tror jag. Det händer inte med flow för där har du bakkappan och den går inte upp av misstag och man måste verkligen trycka för att få upp dom om man inte har satt på dom extremt löst men det är ju inte logiskt alls för då får man ingen respons lr va det heter. Sen så tror jag inte att fyra spännen går sönder samtidigt så scenariot där överkappan losnar kan man räkna bort helt enligt mig. Sen när det är för brant och jag ska trycka på mig dom så är det lite jobbigt men hur ofta tar man på sig brädan när det är cp brant? Dessutom om det inte är pistat och det är brant då är det inga problem att få på sig dom tycker jag tryck ner tå kanten i snön upp mot backen tryck i ena foten dra upp kappan sen andra foten och gör samma sak. Men sen som sagt e de cp brant så är det defentivt svårare. För att återgå till ämmnet så är det som sagt för andras säkerhet vi har dom på oss inte vår egna. Sen även om det bara är i sverige så får man väll acceptera det. Sverige är ett lag land och man inte gillar det kan man flytta! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Leash
Tillbaka
Topp