Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
ledsen skåning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 520406" data-attributes="member: 45951"><p>Men herre-jävla-gud. Vad faan är det frågan om? Jag blir mörkrädd av vissa trådar i detta forum. Vad är det som händer med dagens ungdom?</p><p></p><p>1. Har du tullat på farmors hostmedicin? Druckit en folköl? Eller har du dragit i dej din första snus?</p><p></p><p></p><p>2. Vad ville du få ut med ditt inlägg?</p><p></p><p>Begrunda dessa två viktiga frågor, ta dej i kragen (spotta ut snusen) och koooom igeeeheeen!</p><p></p><p>Vad för svar letade du efter? Vad ska jag/vi säga? Vill du åka skidor, så finns det egentligen kanske bara en möjlighet? Att flytta till ett hus/lägenhet inärheten av ett berg? Alternativt, gör som 95% av alla andra skidintresserade svenskar. Åk till ett berg 1-2 veckor om året.</p><p></p><p>Nu råkade du vara runt 14 bast (att döma av din profil). Så jag kan vara halv-seriös i ett par meningar. Önska dej en skidresa/delar av skidresa i födelsedagspresent/julklapp? Om dina föräldrar inte gillar att åka skidor och dom inte släpper iväg dej själv, skaffa en flickvän vars föräldrar gör det, skaffa en flickvän som är gammal nog att åka själv (äldre tjejer kan en hel del tricks), skaffa dej en kompis med ett liknande scenario. Skaffa dej dock inte en jättemycket äldre kompis, speciellt inte av samma kön, samhället tenderar att se ner på sådant. </p><p></p><p>Gå med i en frireligös-rörelse. Detta har både bra och dåliga sidor. Det bra är att de ofta tenderar att ha en hel del kapital. Detta eftersom de deras medlemmar betalar ett sk. "tionde" till församlingen. Nackdelen med detta är att du så småningom förväntas "pitcha" in just ett tionde själv. Kapital = resor och aktiviteter. Några av vilka lär garanterat gå till något berg med snö.</p><p></p><p>Nackdelen med detta är att, ledarna kommer inte se med blida ögon på dej om du går på afterskiin. Och självklart om du krökar, rökar eller gökar. Vilket många anser utgör minst 75% av skidåkningen. Klarar du dej ifrån detta, och böner, psalmer samtallmänt talande i tungor inte stör dej...Sen finns ju chansen att någon gått med i sekten just av samma anledning som du. Eller möjligen finns det någon som vill revoltera mot sina föräldrar. Ja du fattar vinken. </p><p></p><p>Gå med i Scouterna (Se ovan).</p><p></p><p>Annars finns ju alltid ett sista alternativ. Du sätter ner foten och bestämmer dej för att du inte kan leva utan berg och snö. Packar helt sonika en väska och drar. Genier är ofta excentriska och impulsiva. När de väl lyckas betraktas de med romantiska ögon. Misslyckas de, är de patetiska. Så akta dej för det sistnämnda. Suck.</p><p></p><p>Jag tar inget som helst ansvar för vad som händer om texten ovan efterlevs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 520406, member: 45951"] Men herre-jävla-gud. Vad faan är det frågan om? Jag blir mörkrädd av vissa trådar i detta forum. Vad är det som händer med dagens ungdom? 1. Har du tullat på farmors hostmedicin? Druckit en folköl? Eller har du dragit i dej din första snus? 2. Vad ville du få ut med ditt inlägg? Begrunda dessa två viktiga frågor, ta dej i kragen (spotta ut snusen) och koooom igeeeheeen! Vad för svar letade du efter? Vad ska jag/vi säga? Vill du åka skidor, så finns det egentligen kanske bara en möjlighet? Att flytta till ett hus/lägenhet inärheten av ett berg? Alternativt, gör som 95% av alla andra skidintresserade svenskar. Åk till ett berg 1-2 veckor om året. Nu råkade du vara runt 14 bast (att döma av din profil). Så jag kan vara halv-seriös i ett par meningar. Önska dej en skidresa/delar av skidresa i födelsedagspresent/julklapp? Om dina föräldrar inte gillar att åka skidor och dom inte släpper iväg dej själv, skaffa en flickvän vars föräldrar gör det, skaffa en flickvän som är gammal nog att åka själv (äldre tjejer kan en hel del tricks), skaffa dej en kompis med ett liknande scenario. Skaffa dej dock inte en jättemycket äldre kompis, speciellt inte av samma kön, samhället tenderar att se ner på sådant. Gå med i en frireligös-rörelse. Detta har både bra och dåliga sidor. Det bra är att de ofta tenderar att ha en hel del kapital. Detta eftersom de deras medlemmar betalar ett sk. "tionde" till församlingen. Nackdelen med detta är att du så småningom förväntas "pitcha" in just ett tionde själv. Kapital = resor och aktiviteter. Några av vilka lär garanterat gå till något berg med snö. Nackdelen med detta är att, ledarna kommer inte se med blida ögon på dej om du går på afterskiin. Och självklart om du krökar, rökar eller gökar. Vilket många anser utgör minst 75% av skidåkningen. Klarar du dej ifrån detta, och böner, psalmer samtallmänt talande i tungor inte stör dej...Sen finns ju chansen att någon gått med i sekten just av samma anledning som du. Eller möjligen finns det någon som vill revoltera mot sina föräldrar. Ja du fattar vinken. Gå med i Scouterna (Se ovan). Annars finns ju alltid ett sista alternativ. Du sätter ner foten och bestämmer dej för att du inte kan leva utan berg och snö. Packar helt sonika en väska och drar. Genier är ofta excentriska och impulsiva. När de väl lyckas betraktas de med romantiska ögon. Misslyckas de, är de patetiska. Så akta dej för det sistnämnda. Suck. Jag tar inget som helst ansvar för vad som händer om texten ovan efterlevs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
ledsen skåning
Tillbaka
Topp