Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lekfulla mjuka park/allmountain skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1264025" data-attributes="member: 144594"><p>Från Sport-Bittls kundtjänst (min fetstil):<em> "The photo you sent us only proves our point. The measurement clearly shows that the drilling holes are placed <strong>perfectly centered</strong> on the skis.</em></p><p><em>Benevolently observed we can find a deviation of 1mm, maybe 2mm. That is such a small deviation nobody could possibly notice while skiing. <strong>Every deviation below 5mm is negligible and within tolerance.</strong> Let's not forget that skis are handmade products and so is the assembly of the bindings.</em></p><p><em>We are sorry but we have to deny your claim. Based on the photos you submitted we will not approve an exchange of your ski-set.</em></p><p><em>If you can show us an actual mounting mistake we would be the last to deny it and we would stand up for our mistake and correct it. But these allegations are just unsubstantiated." </em></p><p><em></em></p><p><em>[ATTACH=full]19058[/ATTACH]</em></p><p></p><p>Jag hävdar att felmonteringen är i storleksordningen nästan 3 mm sidledes. Först hävdade de (förutom att de påstod att mina bilder var sneda) att hålen satt perfekt (hur de nu kunde veta det), men att bindningen kunde se litet sned ut ändå. Jag tog då av delar av bindningarna och mätte direkt på hålen. Fotot är också taget rakt ovanifrån eftersom man ser de vita kanterna lika mycket. </p><p></p><p>Jag kan förstå problemet. Skidorna har ett marknadsvärde på över 5000 kr vilket svider att kassera och troligen kommer inte många att vid åkning märka något.</p><p>Men sedan när handlar dessa produkter endast om det? Det känns ju inte alls bra att få ett par i övrigt finfina nyinköpta premium-skidor så här. Skulle man acceptera en ny Audi där lacken är i avvikande nyans på ena dörren? Eller med sned ratt? För att det inte påverkar köregenskaperna?</p><p></p><p>Och som ni ser, <strong>Sport-Bittl </strong>tycker att "<em>Every deviation below 5mm is negligible and within tolerance.</em>" Bara så ni vet, det är deras egna ord. </p><p></p><p>Ursäkta trådkapningen igen. Köp Faction Candide 3.0.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1264025, member: 144594"] Från Sport-Bittls kundtjänst (min fetstil):[I] "The photo you sent us only proves our point. The measurement clearly shows that the drilling holes are placed [B]perfectly centered[/B] on the skis. Benevolently observed we can find a deviation of 1mm, maybe 2mm. That is such a small deviation nobody could possibly notice while skiing. [B]Every deviation below 5mm is negligible and within tolerance.[/B] Let's not forget that skis are handmade products and so is the assembly of the bindings. We are sorry but we have to deny your claim. Based on the photos you submitted we will not approve an exchange of your ski-set. If you can show us an actual mounting mistake we would be the last to deny it and we would stand up for our mistake and correct it. But these allegations are just unsubstantiated." [ATTACH type="full"]19058[/ATTACH][/I] Jag hävdar att felmonteringen är i storleksordningen nästan 3 mm sidledes. Först hävdade de (förutom att de påstod att mina bilder var sneda) att hålen satt perfekt (hur de nu kunde veta det), men att bindningen kunde se litet sned ut ändå. Jag tog då av delar av bindningarna och mätte direkt på hålen. Fotot är också taget rakt ovanifrån eftersom man ser de vita kanterna lika mycket. Jag kan förstå problemet. Skidorna har ett marknadsvärde på över 5000 kr vilket svider att kassera och troligen kommer inte många att vid åkning märka något. Men sedan när handlar dessa produkter endast om det? Det känns ju inte alls bra att få ett par i övrigt finfina nyinköpta premium-skidor så här. Skulle man acceptera en ny Audi där lacken är i avvikande nyans på ena dörren? Eller med sned ratt? För att det inte påverkar köregenskaperna? Och som ni ser, [B]Sport-Bittl [/B]tycker att "[I]Every deviation below 5mm is negligible and within tolerance.[/I]" Bara så ni vet, det är deras egna ord. Ursäkta trådkapningen igen. Köp Faction Candide 3.0. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lekfulla mjuka park/allmountain skidor
Tillbaka
Topp