Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
les 2 Alpes Off-pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 138114" data-attributes="member: 13861"><p>Gula strecket är en liten klassiker, Charlance och Combe Interdit. Ett sjysst åk med fin terräng. Det röda ska det finnas nån variant på, har för mig att det ska vara ett gött åk. Den gröna linjen är väl mer en transport tillbaka till skidområdet, ingen direkt åkning. Vi pratar inte många höjdmeter.</p><p></p><p>Andra fina åk är Glacier de Mantel och så självklart superklassikern ner till St Christophe. Från toppen av skidområdet Dome de la Lauze så går det ett fantastiskt åk ner genom en mäktig dalgång till en liten pittoresk bergsby. Käka en lunch där och ta taxi tillbaka till 2 Alpes. MEN, hyr en guide först...</p><p></p><p>2 Alpes är väl lite begränsat med offpist egentligen trots att det är ett gigantiskt område. Fråga M_Tob istället han har lite bättre koll på 2 Alpes än vad jag har. Däremot ligger ju La Grave runt hörnet, det har jag bättre koll på och där har du offpist så det räcker... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 138114, member: 13861"] Gula strecket är en liten klassiker, Charlance och Combe Interdit. Ett sjysst åk med fin terräng. Det röda ska det finnas nån variant på, har för mig att det ska vara ett gött åk. Den gröna linjen är väl mer en transport tillbaka till skidområdet, ingen direkt åkning. Vi pratar inte många höjdmeter. Andra fina åk är Glacier de Mantel och så självklart superklassikern ner till St Christophe. Från toppen av skidområdet Dome de la Lauze så går det ett fantastiskt åk ner genom en mäktig dalgång till en liten pittoresk bergsby. Käka en lunch där och ta taxi tillbaka till 2 Alpes. MEN, hyr en guide först... 2 Alpes är väl lite begränsat med offpist egentligen trots att det är ett gigantiskt område. Fråga M_Tob istället han har lite bättre koll på 2 Alpes än vad jag har. Däremot ligger ju La Grave runt hörnet, det har jag bättre koll på och där har du offpist så det räcker... :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
les 2 Alpes Off-pist
Tillbaka
Topp