les 2 Alpes Off-pist

  • Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
les 2 Alpes Off-pist
Hej!

Tänkte kolla om någon vet om det går att åka på ställena jag markerat ut över Les 2 Alpes pistkarta, och om ni har nå andra tips på off-pist åk i Les 2 Alpes..

http://rapidshare.de/files/9173410/MAPP.jpg.html

Sedan väljer ni free, sen scrollar ni ner så är kartan där med mina streck. Ni hajar.

Så Går det att åka på eller bakom kammen jag dragit ett "rött" streck över?

Och om det inte går att fortsätta bakom ända ner, kan man vika av ner efter min "gröna" linje?
Och kan man åka ner mellan klipporna, den "gula" linjen?

Och vet ni nå mera bra åk i Les 2 Alpes?
 
les 2 Alpes Off-pist
jag tror alla går. Åkte i L2A förra året men åkte med en UCPAnisse så jag hade inte superkoll på kartan hela tiden. Men alla 3 ser hyffsat bekanta ut.
 
les 2 Alpes Off-pist
Gula strecket är en liten klassiker, Charlance och Combe Interdit. Ett sjysst åk med fin terräng. Det röda ska det finnas nån variant på, har för mig att det ska vara ett gött åk. Den gröna linjen är väl mer en transport tillbaka till skidområdet, ingen direkt åkning. Vi pratar inte många höjdmeter.

Andra fina åk är Glacier de Mantel och så självklart superklassikern ner till St Christophe. Från toppen av skidområdet Dome de la Lauze så går det ett fantastiskt åk ner genom en mäktig dalgång till en liten pittoresk bergsby. Käka en lunch där och ta taxi tillbaka till 2 Alpes. MEN, hyr en guide först...

2 Alpes är väl lite begränsat med offpist egentligen trots att det är ett gigantiskt område. Fråga M_Tob istället han har lite bättre koll på 2 Alpes än vad jag har. Däremot ligger ju La Grave runt hörnet, det har jag bättre koll på och där har du offpist så det räcker... :)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp