Les 2 Alpes

REici

Ny medlem
Les 2 Alpes
Hej!
Ska troligtvis ner till Les 2 alpes i vinter.. Någon som har varit där och har nått bra/kul/halvtaskigt att berätta?

Les 2 Alpes
Kolla här becki (om du inte redan gjort det)

https://www.freeride.se/resort/resort.php?id=137

Har varit där på några snabba visiter. Gillade byn och åkningen var grym på sina håll däremot har jag sjukt svårt för frassarnas attityd nere i Alperna. Men det är klart, vi är ju gäster hos dem...

Men när dom börjar skicka helikopterräkningar hem till Sverige men det är OT så skitsamma...

Kolla med någon som har mer erfarenhet av den orten...

Les 2 Alpes
Jag var där i somras :) och det var helt sjukt bra :) stämningen och kvalitets messigt. Och alla jag snacka med sa att det är mycket bättre på vintern. Tror du har en underbar vinter som väntar dig.
Du får nog ta hänsyn till att jag är en parkråtta. Och även att jacob wester lär ha kallat det världens flackaste berg. Vilket jag dock inte riktigt kan hålla med honom om till 100%.

Hoppas jag var till någon hjälp.

Les 2 Alpes
Ja 2 alpes är ju fint, finns massa roliga ställen att åka på och ett lite mindre berg mitt emot.
Söker du äventyr kan du ju alltid knalla över till La Grave, om dem inte släpar dit fortfarande!

Bra att veta? Det finns en hockeyrink om du är intresserad av det... och en massa röka. Såna där ninthwardsnubbar hade nog trivts bra...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp