Menuires byggdes för att vara ett lågprisalternativ till övriga Trois Valees byar.
i början av 90 talet fanns svenska researrangörer på plats. Men dom la av, förmodligen pga den låga standarden på boendet.
Om kåkarna är renoverade i dagsläget kan jag inte svara på.
Beträffande läget ligger det ju alldeles nedanför Val Thorens I samma dal alltså. Samma typ av boende. Litet av ryssbaracker utslängda på berget. Fult som fan. Noll alpkänsla.
Skidåkningsmässigt har Menuires riktigt bra åkning med samma tillgång till hela Trois Vallees, Husberget La Masse har riktigt bra offpist och är ofta mindre vindexponerat än den högre byn Val Thorens.
Den lägre byn St Martin Belleville där några av dom stora offpiståken slutar är mysig med låghus beklädda med sten.
Till skillnad från mej gillar många svenskar Val Thorens. Då kan man ju lika gärna välja Menuires.
till en lägre kostnad.