Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Les Menuires 05-06
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kartong" data-source="post: 122237"><p>Menuires byggdes för att vara ett lågprisalternativ till övriga Trois Valees byar.</p><p>i början av 90 talet fanns svenska researrangörer på plats. Men dom la av, förmodligen pga den låga standarden på boendet.</p><p>Om kåkarna är renoverade i dagsläget kan jag inte svara på.</p><p></p><p>Beträffande läget ligger det ju alldeles nedanför Val Thorens I samma dal alltså. Samma typ av boende. Litet av ryssbaracker utslängda på berget. Fult som fan. Noll alpkänsla.</p><p></p><p>Skidåkningsmässigt har Menuires riktigt bra åkning med samma tillgång till hela Trois Vallees, Husberget La Masse har riktigt bra offpist och är ofta mindre vindexponerat än den högre byn Val Thorens.</p><p></p><p>Den lägre byn St Martin Belleville där några av dom stora offpiståken slutar är mysig med låghus beklädda med sten.</p><p></p><p>Till skillnad från mej gillar många svenskar Val Thorens. Då kan man ju lika gärna välja Menuires.</p><p>till en lägre kostnad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kartong, post: 122237"] Menuires byggdes för att vara ett lågprisalternativ till övriga Trois Valees byar. i början av 90 talet fanns svenska researrangörer på plats. Men dom la av, förmodligen pga den låga standarden på boendet. Om kåkarna är renoverade i dagsläget kan jag inte svara på. Beträffande läget ligger det ju alldeles nedanför Val Thorens I samma dal alltså. Samma typ av boende. Litet av ryssbaracker utslängda på berget. Fult som fan. Noll alpkänsla. Skidåkningsmässigt har Menuires riktigt bra åkning med samma tillgång till hela Trois Vallees, Husberget La Masse har riktigt bra offpist och är ofta mindre vindexponerat än den högre byn Val Thorens. Den lägre byn St Martin Belleville där några av dom stora offpiståken slutar är mysig med låghus beklädda med sten. Till skillnad från mej gillar många svenskar Val Thorens. Då kan man ju lika gärna välja Menuires. till en lägre kostnad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Les Menuires 05-06
Tillbaka
Topp