Letar efter allsidig twintip skida

Hemilae

Ny medlem
Som rubriken då säger så letar ja efter en allsidig twintip skida som ja både kan åka med i offpisten/pisten o lite park. Skulle gärna va bra ifall det va nån på rean för har inte råd me hur dyr skida som helst =/ Men kom gärna med tips eller förslag på skida :)

edit : skriv gärna vart man kan köpa skidorna med och pris ifall ni vet ^^

Senast ändrad:
Liberty SB, tror den har bytt namn nu men den är sjukt allsidig och sön på alla vis, 93 mm i midjan tycker jag är lagom för allround. Völkl har en modell som ska vara jäkligt bra allround, jag talar om den som var karman som nu har bytt namn till wall om jag inte minns fel.

v-larsson sa:
Liberty SB, tror den har bytt namn nu men den är sjukt allsidig och sön på alla vis, 93 mm i midjan tycker jag är lagom för allround. Völkl har en modell som ska vara jäkligt bra allround, jag talar om den som var karman som nu har bytt namn till wall om jag inte minns fel.
deas_J sa:
Inte helt rätt att rekomendera symetriska skidor om han vill ha en allsidig skida.

Völkl Wall är helt symetrisk, medan bridge är mer likt den tidigare karma.

Scott P3 eller Punisher är andra allround alternativ.

Gemensamt för de alla är väl att ingen är bäst på något, men funkar ok för det mesta.

Har själv ett par Völkl Bridge för att jag ville ha en twintip med de egenskaper du söker de gånger jag bara orkar släpa med mig ett par skidor.

Senast ändrad:
Jag vet inte vad som är rätt för dig men jag har testat en skida som heter Kniessl Supafly. Jag stros dom senare heter bara Kniessl Fly. Vid första anblick tyckte jag den verkade mjuk. Men det är bra "fjong" i skidan och jag har testat den på IS, puder, pist och den är lätt så att hoppa med den är skönt. Jag är ingen som hänger i parkerna jag köpte skidorna för att lära ut, då åker jag mycket baklänges. så jag ville ha en allsidig twintip. Men nu efter köpet är jag och nosar i parkerna ibland.

Lycka till! OBS! den är rätt billig också.

har nu hittat en riktigt fin K2 skida på rean :) tror den heter public enemy 07 modellen, kostar bara 2000 också så tror de får bli den

High society classic :) skönaste skidan jag någonsin haft. Funkar bra i hopp på rails och duger i offpist oxå :)

Varför inte köra på en lättare offpist skida med bra jibb möjligheter? :P

K2 Kung Fujas funkar perfekt där. 95 i midjan kan låta mycket för en jibber men det går ska du se. De går.

Niklas_Borg sa:
v-larsson sa:
deas_J sa:
Inte helt rätt att rekomendera symetriska skidor om han vill ha en allsidig skida.
Antog att ni förstod att det var bridge jag menade eftersom min kära vän Andreas så snällt rättade mig.

Tillbaka
Topp