Letar efter breda pjäxor för breda fötter!

anton969

Ny medlem
Hej! Jag har nu sökt pjäxor ett tag nu och hittar inga som sitter bra, jag har breda fötter (framför allt på mitten av foten) Än så länge har jag inga mått mer än att jag ska ha en pjäxa som är 27,5. Kom inte ihåg namnet på alla pjäxor som jag provat. Jag återkommer med fler mått på foten senare. Men allt jag för tillfället skulle nöja mig med är att få lite tips på olika pjäxor som är breda och har goda möjligheter för att lästa och forma. Det jag är ute efter är en Allride pjäxa! :)

Om du går in på Joens Sjö och Snö i Malmö, Skistore i Göteborg, Alpingaraget i Stockholm, Skidshopen i Vemdalen, Åre Skidsport, Äventyrsbutiken Hägglunds i Luleå, så är problemet löst på en timme och du har en pjäxa som håller i 300 skiddagar eller mer. Pjäxtips på nätet av självutnämnda experter blir inte lika bra som när en bootfitter får hjälpa till i en butik. Stort lycka till!

Skistore i Göteborg ska jag in och kolla på faktist, nära och bra! Va och kolla på udens sport, dom vet jag är vettiga, men dom är lite mindre behjälpliga efter jag slutat jobbet vid 5 tiden xD

Hej! har själv väldig breda fötter och har alltid haft problem med att hitta pjäxor som passar, men förra säsongen köpte jag ett par salomon quest max 100 på alpingaraget o dom sitter som gjutet, iom att man både kan värma upp innerskon och skalet, men gå till en bra bootfitter som sagt, men dom pjäxorna fungerade för mig( med formgjuten sula). Lycka till i ditt sökande!

Tillbaka
Topp