Letar skibumkompis i Verbier

Ebbaholmstrom

Ny medlem
Hej!
Jag är en nittonårig tjej som vill testa en säsong i Verbier denna vintern. Anledningen att jag vill till Verbier att jag har hört väldigt positivt om det och det är kul att testa något nytt.
Är du en i samma ålder (ungefär) och också vill till Verbier så hör av dig till mig!

Hej! :D

Låter lite som mina planer. Sofia heter jag, 20 år och sugen på att bara åka iväg över vintern/ våren för en säsong.
Ta min mailadress så kan vi snackas mer. Sofiia.b@hotmail.com. Kul om man har ngn att åka ner med!

Ciao !

Hej Ebba!

Håller på att bestämma vart jag ska i vinter men det lutar åt Verbier. Har säsongat tidigare och är sugen o dra iväg igen. Är 24 så hoppas det faller i din "ungefär" ålder.. Har kompisar som varit där och säsongat så ska kolla med dom ang. boende o jobb.
Hör gärna av dig så kan vi snacka vidare, även Sofia också, antar att ni redan pratat ihop er lite grann!

Ha d gött!
>// Phil

Hallå!

Liksom Phil är jag inte helt hundra på vart jag ska i vinter, men Verbier är ett fint alternativ. Jag är 21år och det blir min första säsong.
Hör gärna av er, hjälper gladeligen till med att dryga ut boendet! andre.rydbeck@gmail.com , 0737565442

Ha de fint
/André

Hejsan

Samma här har ej bestämt plats än men verbier låter kanon är också gärna med på att dela boende !
Med vänlig hälsning, Daniel 20år. Mail Dannepettersson__@hot..

Hej Ebba :) vi har ju snackat lite innan, och jag tror de blir verbier för mig så jag letar mer eller mindre efter housemates också! är 20 från helsingborg, vet du vad du vill jobba med ännu? du kan skriva på facebook. kram på dig

Hej :)

Jag heter Hannah-Maria och är besatt av skidåkning. Är just nu i valet och kvalet om det blir svenska fjällen eller alperna för mig i vinter, det valet hänger lite på är att jag inte har en susning om ngn annan som ska ner. Så du kan väl höra av dig, oavsett om du redan är klar med Dina planer? :)

Nås här på freeride och på facebook

/ Hannah-Maria Elfving

Tja! :)

Jag heter Cosmo och har åkt skidor sen jag var knodd, men blev totalt besatt av snowboard förra året. Förhoppningsvis kommer jag få jobb på en bar i Verbier som antingen bartender eller barnisse... Det är min första säsong, men har varit i Verbier tidigare, och kan säga att det stället är kanon!
Jag kommer antagligen åka ner själv, så det vore ju skönt med lite softa människor att hänga med!

Hör gärna av er till mig på Facebook eller här på freeride om ni har lust att kanske fixa något tillsammans!

Cosmo Jonsson. 18 Stockholm.

Hej!

Jag heter Sofie och är en glad tjej på 20 år som är nyfiken på livet. Min högsta dröm just nu är att säsonga i Alperna till vintern! Har tidigare kört två säsonger i Sälen. Verbier är absolut ett alternativ, och söker skönt folk att dela boende osv med! :D

Hej!
jag är också inne på att göra säsong i vinter, men har inte heller riktigt bestämt vart än men verbier är absolut ett alternativ! jag planerar att dra ner i början av december, och söker också någon att dela boende med. jag är 21 år och kommer från gävle :)

Tjehopp! funtar på att ev. glida tillbaka en till säsong om jag inte får med mina polare till japan eller något annat kuligt! höjta till om ni har frågor eller vill dela boende :)

Hej! Heter Patric och letar någon att dela boende med för en säsong i Alperna. 19 år och jävligt lugn kille. Släng i väg ett pm om det är någon som känner sig intresserad! :)

Hej!
Mitt namn är Emil och jag är jävligt intresserad av att åka till Verbier! Är 19 år och en väldigt charmlig och härlig kille! Du kommer ha jävligt kul om du skulle vilja dela lägenhet med mig :D hör av dig om du är intresserad!

jag fick tips om ett boende med skiin/skiout.. har inte gått vidare med det än, undrar hur det går med jakten på boende för folk? vilka är sugna på att dela?

Kan inget annat än att säga att ni har valt den bästa byn att säsonga i, har varit där 2 år nu och är helt såld! Kommer även att glida ner 2 veckor i år minst, bokat och klart mellan 25 dec och 5 jan! Det enda som är synd är att Casbah har slagit igen... :( Men det öppnas säkert något nytt man gå till :) Har ni några frågor om ngt så är det bara att höra av er till mig!

tjaa!heter amanda och tänkte oxå köra en första säsong i verbier! är 24 år och åker snowboard. hör av dig! ciao

Hallu! Hur går de med planerna? Jag är en tjej på 22 år som bor i Malmö.
Vill neråt i januari och söker respolare och sambos.

Jag är en lättsam och social tjej så tveka inte att höra av dig till mig om du behöver fler
Att dela boende och hitta på roligheter med! :)

Hälsn Lovisa

Tjenare!
Jag heter Ossian Broman och kommer åka till Verbier med Cosmo (CosmoJ@freeride) och tänkte introducera mig för folket! 19 år gammal och sjukt taggad på säsongen med så mkt skidor det bara kan bli vilket är varför jag söker boende som en dåre :D Om någon har plats över so call me maybe :)
Nås på facebook lr freeride.

Hej, är det någon som har hittat boende och behöver en till person som är trevlig, rolig, social och aktiv person? Jag pratar Franska, Spanska, Engelska, och Svenska. Jag har nyss flyttat hem till Sverige efter pluggat i Santa Barbara, Kalifornien och har nyss fixat jobb i Verbier, för Mountain Air. Jag har bott i Lausanne, Schweiz när jag var ung och känner till Verbier bra.

Christian Dahlskog på Facebook.

Hej allihopa! :D :D

Jag och två andra tjejer har fixat ett GRYMT BRA boende i centrala Verbier!
Lägenheten rymmer åtta pers så vi vill ha in fem pers till.
Är du sugen och har pengar? Vi ska nämligen signa kontraktet på fredag!
Hör av dig till mig på PM så ger jag dig mer info!

Ebba

Hej! Är så sjukt sugen på en säsong i alperna (vart spelar ingen roll!). Men har ingen polare som vill hänga med...letar därför efter andra som delar mina planer. Är en 19-årig kille som gärna hänger med nytt folk, så om ni har lust att snacka ihop er, tveka inte att höra av er!

Tjena!
Är en 19-årig kille från Göteborg är lättsam och social. Jag SKA ner till alperna för att åka skidor en säsong. Har inte bestämt mig vart jag ska men vill helst till antingen Verbier eller Serre chavalier. Har åkt skidor hela mitt liv och vill gärna utvecklas så söker efter utmaningar (offpist, bergs turer). Om detta låter intressant så hör gärna av er!

Ha det gött Filip

Hallå alla!
Vi är två 20 åringar samt en 24 åring som har ett boende i centrala Verbier! Läget är grymt, nära till lift och centrum.
Vi behöver nu en till i lägenheten, hör av er här eller skicka ett mail till vemphenk@ymail.com

Hoppas vi ses i vinter!

Tjenare!

Jag och en polare hade tänkt åka ner till alperna v. 4- v.16. Är det någon som ahr plats över i boendet under denna tiden. Vi är 24 år och hade tänkt hålla oss så lite som möjligt i pistat system.

Tjena liksom alla andra här är även jag på jakt efter några sköna typer att säsonga med.

Är 19 år å stört taggad på att dra en säsong, har stått på brädan nästan hela livet å varit i alperna flera gånger men nu ska de bli en hel säsong! Hör av dig om du letar efter skönt sällskap! ;)

hej!

vi är två grabbar från göteborg på 24 respektive 26 år gamla,som letar efter någon/några att dela boende med.
Trevliga,sociala och glada killar som har skidåkningen som prio 1 :).
vi har tänkt stanna under hela februari månad.

har ni/du boende och är intresserad/e att dela så hör gärna av dig/er till mig antingen här på sidan eller på mail.

Fredrik.Eldh@hotmail.com

ha d gött!!

Hej!

Jag och några polare kommer att bo i Nendaz under säsongen. Då detta är min första säsong går jag och är nojig för typ allt. men mest är nog de ekonomiska. hur mycket bör man ha med sig ner? jag kommer åka ner med drygt 20 000kr på kortet tror jag. jag planerar att försöka fixa jobb där nere också men kommer jag att klara mig ganska bra med 20 000 eller blir det att leva riktigt snålt? åker från december-början av april.

Kanske är lite fel tråd att fråga i men men då får jag ta den då :)

Vi kanske hörs!
Christoffer

Hallojsan!

Någon som vet om det finns möjlighet att få jobb om man dyker upp i februari? Kommer inte kunna åka ner tidigare så därför jag undrar. Vore otroligt coolt och kul att dra till Verpan i vinter! :)

Hej!

Jag har tänkt dra ner till Verbier nu i December. Har inte lyckats styra något boende än.

Om någon har sängplats över i Verbier, Nendaz eller liknande så är jag grymt intresserad. Kortare eller längre tid. Allt funkar.

PM:a eller maila olangu@hotmail.com

/Andreas

Barn-passnings-jobb!

Nan av er Verbier-sasongare som e sugen pa barn-passningsjobb under vissa dagar fran jul till 12:e Januari - framforallt dagtid.

Svara garna till jakob@inventiair.se

Hej Jag har en studio ledig att hyra för två personer i Verbier mellan 4 dec - mitten på januari. Och eventuellt hela april. Maila mig om detta låter intressant. mikael.kajbring@gmail.com

Tillbaka
Topp