Lib Tech 1986 snow mullet btx

Glomstulen

Ny medlem
Hola

Noen som kjenner til dette brettet? Har kjørt snow Mullet i 172 uten Banana Tech i et år og lurer på om noen har prøvd det med Banana tech. Til info så er Snow Mullet muligens det beste freeride brett jeg noen gang har prøvd. Stabilt, lettsvingt og med en utrolig flyt.

Mulleten är stabil i pist kan jag hålla med om. Men i brant lössnö är den totalt kass enligt mig. Alldeles för lång och mjuk nose får att åka på hårt med. Den vill in i sväng hela tiden. Sjukt störande. I pist däremot var det tvärtom. Den låg sjukt stabilt och MTXen gjorde verkligen verkligen sitt jobb.

Har dom infört bananatech på den iår så borde dom ha styvat upp den och gjort lite mindre setback på den. För flyt fanns det så det räckte och blev över på årets!!! Cruisa flacka partier blir riktigt men inte när det brantar på och det går fort i det lösa.

Lib-Tech har infört BTX på Mulleten i år. Hela brädan är något styvare och stancet är framflyttat för att BTX ger extra flyt och som Rydellen säger så hade brädan bra med flyt redan innan.

Jag hoppas att jag får behålla någon av de Mullets jag beställt hem för årets bräda verkar hur bra som helst!!

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp