"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Lib tech Skate banana, är jag för tung? | Freeride

Lib tech Skate banana, är jag för tung?

Rockafella

Ny medlem
God dag!

Tänkte höra ifall det finns någon vänlig själ som skulle kunna svara på ett par frågor angående Lib tech's Skate banana

Jag är 190cm lång och väger 97kilo

Blir brädan för mjuk för mig?

Har ju självklart som mål att köra park, flattricks och off-piste med brädan, men går den över huvudtaget att köra i pisten?

Har googlat runt lite men finner ingenting angående lite tyngre grabbar eller ifall den är helt okörbar i pisten

Tack så extremt på förhand!
/ Gurra

Senast ändrad:
Tjena!
Jag har kört LibTech Skatebanana 156 och väger ca 88-90kg, tycker det har funkat bortsett från att den är rätt slapp om man vill lägga riktigt skärande svängar. Kanske attackbananen skulle passa bättre, har inte provat den dock...

Jag tror att den lätt blir fladdrig, vill du ha en liknande bräda fast lite styvare kika på gnu park pickle.
Mjukt kan ju iofs vara ganska skoj.

Vad betyder park för dig? små glida lite på boxar eller köra med kraft i stora hopp? Vad innebär offpiste? Bomba stora bergsidor i alperna eller köra brevid liftspåret i sälen? Antar av din längd att du har bra stora fötter så du lär ju köra på en 162 wide. Skate banana är ju en kul bräda för den som vill åka långsamt och ha en bräda som är förlåtande. Snurra, pressa och ändå kunna ha lite flyt brevid liftspåret mellan träden i sälen.

Jag har nog kommit fram till att syftet blir parkåkning på nybörjarnivå som lyder följande, rails, diverse hopp (Ej överstigande röda) lättare offpist och mycket buttering. Säsongade tidigare i Zermatt men har förstått att drömmen om lättillgängligt puder i norden inte kommer att gå i uppfyllelse. Så planen är att lattja lite och förhoppningsvis bli lite bättre inom parksektorn denna säsong. 160-162 wide var min plan, så jag kör nog vidare på det. Tack för tipsen pågar :)

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp