Lib Tech TRS 162 Magne VS.Burton 164 T6

Jokkasin

Medlem
Tjena, har funderingar om några brädor. Vill ha en bräda som man kan göra allt med medelmjuk men ändå stabil i pist när det går fort.

Lib tech TRS 162 magne, waist 25.6cm pris ca. 650 euro

Burton T6 164, waist 26cm pris ca. 720 euro

Burton vapor 163 waist 25.4cm pris ca. 900 euro

Pga. jag lägger ut waist width ÄR jag har 44-45 skostorlek, kan tillägga har ett par
burton Ion hd storlek 44, men dom e aningen för små, blir kallt så satans om fötterna om det går under -10 grader, så därför måste jag också skaffa nya boots. (funderar lite på
32 team2, möjligtvis salomon f 24 el. nåt liknande).

Följande info är vad jag vet/tror:

Lib tech Trs: Medel mjuk bräda man kan göra det mesta med allt från jibba till powpow. Sedan frågan är magne "svärd" kanterna något att ha och räcker waist width??

Burton T6: Bra med waist width, men är tydligen ingen jibbster, hård som betongolv. pistvännen nr.1

Burton Vapor: förstått att är en allaround bräda, inte lika styv som T6 men funkar bra i pist också. Räcker waisten?? Stor minus PRISET!!!

Kan tillägga min längd 193cm vikt 92kg

Som sagt, ni får mer än gärna kommenter dessa brädor för/nackdelar.

Det blir intressant att följa tråden. Hade du en Gnu tidigare? Vad hade du för längd på den? Själv är jag 187 cm och väger 77 kg och skulle knappast välja kortare bräda än 164cm, men jag är mer friåkare och älskar lössnö (åker dock just nu mest på en M3 163cm). Vapor är löjligt dyr, tyvärr har jag inte hunnit testa den ännu för att avgöra om det är värt pengarna. Jag skulle tro att 25,4cm kan vara lite väl smalt också. Men vi får se vad andra tycker.

Lycka till,

jag var o kände på libben i dag och det ser sjukt skummt ut och tjecksnubben som hade affären sa typ att det var grymt men kunde inte förklara hur den va...dock kändes brädan skön o jag var smått intresserad...vette fan om man vågar köra på de där kanterna alltså!

Nä det blev ingen Gnu, ända återförsäljaren jag hittade var i frankrike när jag letade ifjol,men har hört att i sverige finns e distributör av mervin produkter (dvs. lib tech gnu). Mervin produkter ser jävlit intressanta ut, men vågar man lita på detta märke alltså magne osv. Har ju både fåt ris o. ros i recensioner, men många topp åkare kör ju på detta märke. Jakobsson Mosesson, å min landsman Markku Koski!

Tillbaka
Topp