Libtech T Rice C2 BTX

Libtech T Rice C2 BTX
Självklart inte, jag kör även park och pist, ja allt möjligt. Har det dumpat åker jag inte pist om du förstår vad jag menar ;) Har du nån erfarenhet av banan? =)

Senast ändrad:
Libtech T Rice C2 BTX
nej, men har beställt en 156a :) skate banana asså. Men har läst på fett mycket, kommit fram till att en 156a skulle vara det bästa för mig (183cm) som både vill köra park och offpist, eftersom det sägs att man kan gå ner en storlek när man har rocker mellan fötterna. Så jag vet inte, 153 kommer antagligen va sjuk o jibba med, inte ultimat i offpist kanske med tanke på din längd men ändå grym som fan! :)

Senast ändrad:
Libtech T Rice C2 BTX
Härligt med en Skate Banana! Har hört att dom ska vara riktigt roliga att leka med. Vad väger du? Tänkte på att vi är lika långa, jag tänkte ju köra på en 157 men dom var slut, så det fick bli 153an. Körde förra säsongen med en Ride DH 155, det borde väl vara ungefär samma iom rocker? Jag bakmonterade då en del och det funkade fint i puder.

Libtech T Rice C2 BTX
jag kör på en trice mtx 161.5 pointy, dvs utan banan, och jag väger 86 pannor näck. jag har också gått å sneglat på btx-varianten av den, men skulle isåfall köpa samma längd, för jag skulle vilja ha lite göttare flyt i pudret än vad jag har idag.

Libtech T Rice C2 BTX
Bananerna flyter klart bättre i puder än en bräda med vanlig camber. Gör dock inte misstaget att tänka att C2 BTX och BTX är samma sak. C2 är Lib-Techs "nya" innovation (som de snott av Never Summer) som innebär att förutom rocker under fötterna, som på de vanliga BTX brädorna, även har camber längst ut i nos och tail. Detta för att ge bättre kick ut ur svängarna och bättre grepp på hårt underlag. Både Lib och Gnu har C2 BTX på de mer friåkningsinriktade brädorna medan de mer freestyleinriktade brädorna har vanliga BTX.

GurraS: Jag tycker att du köpt en något kort bräda. En 157 skulle passa bättre.

Libtech T Rice C2 BTX
Det va som fan, ja jag kanske borde köpa en längre. (Jag kan fortfarande avboka brädan, dock finns inte 157an kvar så då får jag hitta en på annat håll)

Vad tror ni om TRS BTX 157? Verkar rätt schysst.

Om vi säger såhär då:

Hur uppför sig C2 mot vanliga BTX i puder? (med samma längd på brädan)

Libtech T Rice C2 BTX
I puder märker du nog ingen skillnad. Det är på hårt underlag som cambern i nos och tail kommer att märkas. Det är fortfarande rockern som är mest framträdande även på C2 BTX.

TRS rockar!! En 157 BTX blir klockren till dig. Jag kommer själv att köra på en TRS 167 BTX i vinter. En av Lib-Techs bästa allround-brädor!

Libtech T Rice C2 BTX
En allmän fråga om c2 BTX.
Hur beter sig en c2 BTX om man jibbar?
Känns som att cambern blir problematisk vid typ noseslide o.dyl?

Libtech T Rice C2 BTX
Haha nej det är lugnt. Men du är 183cm och väger 75kg, då låter 156 rätt bra. Jag är också 183cm och väger 72kg, så jag tror 157 funkar bra med. Egentligen är det ju bara 1 cm i skillnad, frågan är om man märker det :P

Libtech T Rice C2 BTX
Doughboy sa:
Bananerna flyter klart bättre i puder än en bräda med vanlig camber. Gör dock inte misstaget att tänka att C2 BTX och BTX är samma sak. C2 är Lib-Techs "nya" innovation (som de snott av Never Summer) som innebär att förutom rocker under fötterna, som på de vanliga BTX brädorna, även har camber längst ut i nos och tail. Detta för att ge bättre kick ut ur svängarna och bättre grepp på hårt underlag. Både Lib och Gnu har C2 BTX på de mer friåkningsinriktade brädorna medan de mer freestyleinriktade brädorna har vanliga BTX.

GurraS: Jag tycker att du köpt en något kort bräda. En 157 skulle passa bättre.
Tror Inca var före NS, vet iofs inte ens om märket finns kvar men lite synd de inte fått någon uppmärksamhet. Minns när de kom med sin "Reversed camber" under -90 och alla skrattade åt det. Roligt att det ofta är småmärken som är innovativa medan giganterna tittar på siffrorna, mycket blir ju inte revolutionerande dock men ibland kommer det ju saker som slår stort som cap strap etc.

Tjo

Libtech T Rice C2 BTX
1-ICONAGENCY sa:
Tror Inca var före NS, vet iofs inte ens om märket finns kvar men lite synd de inte fått någon uppmärksamhet. Minns när de kom med sin "Reversed camber" under -90 och alla skrattade åt det. Roligt att det ofta är småmärken som är innovativa medan giganterna tittar på siffrorna, mycket blir ju inte revolutionerande dock men ibland kommer det ju saker som slår stort som cap strap etc.

Tjo
Visst var Inca först.

Det är ett väldigt intressant faktum att det är små företag som släpper innovationer först och sen när det visar sig fungera så hakar de stora på.

Libtech T Rice C2 BTX
Doughboy sa:
1-ICONAGENCY sa:

Tjo
Visst var Inca först.

Det är ett väldigt intressant faktum att det är små företag som släpper innovationer först och sen när det visar sig fungera så hakar de stora på.
Ja det är roligt, var inne och spanade lite på deras sida idag. =)

Tillbaka
Topp