Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Liftar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JSellberg" data-source="post: 1005485" data-attributes="member: 122660"><p>Har instruerat snowboard i några säsonger, och det vanligaste felet folk gör på bräda när dom ska åka lift är att dom vrider överkroppen (genom att hålla bägge händerna på liften) och på så sätt startar en sväng, får dålig balans, och helt enkelt inte får till det.</p><p></p><p>Kroppen ska vara helt rak, tänk dig att att din nedre arm ska peka mot den bakre toppen av brädan (tänk dig att du ska försöka ta tag i den), så att kroppen inte vrider sig, och håll den främre handen fast på bygeln.</p><p></p><p>Om snowboarden börjar att följa ett spår i liftspåret så bara låt den göra det, och följ efter (förutsatt att du inte åker helt bort åt helvete).</p><p></p><p>Det allra mest viktigaste är dock att du är avslappnad och inte stressar upp dig.</p><p>Rekomenderar inte att åka med liften under armen, öva i stället så att du lär dig.</p><p></p><p>Det är ganska svårt att förklara för dig, utan att faktiskt vara där och kunna hjälpa dig, men jag hoppas att du förstår vad jag menar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JSellberg, post: 1005485, member: 122660"] Har instruerat snowboard i några säsonger, och det vanligaste felet folk gör på bräda när dom ska åka lift är att dom vrider överkroppen (genom att hålla bägge händerna på liften) och på så sätt startar en sväng, får dålig balans, och helt enkelt inte får till det. Kroppen ska vara helt rak, tänk dig att att din nedre arm ska peka mot den bakre toppen av brädan (tänk dig att du ska försöka ta tag i den), så att kroppen inte vrider sig, och håll den främre handen fast på bygeln. Om snowboarden börjar att följa ett spår i liftspåret så bara låt den göra det, och följ efter (förutsatt att du inte åker helt bort åt helvete). Det allra mest viktigaste är dock att du är avslappnad och inte stressar upp dig. Rekomenderar inte att åka med liften under armen, öva i stället så att du lär dig. Det är ganska svårt att förklara för dig, utan att faktiskt vara där och kunna hjälpa dig, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Liftar
Tillbaka
Topp