Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Liftar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1005643" data-attributes="member: 66286"><p>En polare till mig gjorde en DIY av en grej som såldes i USA på det glada 90-talet.</p><p></p><p>Han tog en L-formad plastbit, antar att en metallbit skulle funka också, och borrade ett lagom hål så att han kunde montera den "upponer" på bakre bidningens insida. På så sätt kunde han trycka in bakre foten under kroken och få bättre stabilitet.</p><p></p><p>Själv lärde jag mig att åka lift genom att ha bakre foten fastspänd, men det funkar inte i många anläggningar då liftpersonalen anser det vara livsfarligt eftersom man kan fastna i liften och sedermera dö. Sannolikheten är ju lika med noll och att färre skulle ramla med bakre foten fastspänd är fullkomligt ovidkommande för liftpersonal verkar det som...</p><p></p><p>Ett annat tips är väl att åka runt onefoot ett tag för att få in känslan. Dessutom är ingen snowboardåkare komplett utan att kunna åka transportsträckorna mellan olika liftar onefoot eftersom att stanna och spänna fast bakre foten gör att man tappar säkert två-tre placeringar i liftkön, Det kan innebära att man inte är först i repan man spanat in. Livsfarligt det med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1005643, member: 66286"] En polare till mig gjorde en DIY av en grej som såldes i USA på det glada 90-talet. Han tog en L-formad plastbit, antar att en metallbit skulle funka också, och borrade ett lagom hål så att han kunde montera den "upponer" på bakre bidningens insida. På så sätt kunde han trycka in bakre foten under kroken och få bättre stabilitet. Själv lärde jag mig att åka lift genom att ha bakre foten fastspänd, men det funkar inte i många anläggningar då liftpersonalen anser det vara livsfarligt eftersom man kan fastna i liften och sedermera dö. Sannolikheten är ju lika med noll och att färre skulle ramla med bakre foten fastspänd är fullkomligt ovidkommande för liftpersonal verkar det som... Ett annat tips är väl att åka runt onefoot ett tag för att få in känslan. Dessutom är ingen snowboardåkare komplett utan att kunna åka transportsträckorna mellan olika liftar onefoot eftersom att stanna och spänna fast bakre foten gör att man tappar säkert två-tre placeringar i liftkön, Det kan innebära att man inte är först i repan man spanat in. Livsfarligt det med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Liftar
Tillbaka
Topp