Liftkön!

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Liftkön!
Civilierade männsikor vill bara köra softa sladdsvängar i pisten. Vill du köra orört puder efter att snön har kommit gäller det att vara på hugget =)

Liftkön!
Tycker det är stor skillnad på att tränga sig och på att köa taktiskt:

Att köa taktiskt är tex. att åka med ej uppfyllda stolar/byglar/gondoler/kabiner. I min definition på taktiskt köande ingår också att ens kötaktik inte går ut över någon annan - dvs man fyller endast upp en liftplats som annars skulle ha gått tom.

Att tränga sig innebär motsatsen, dvs att man tar en plats som annars någon annan som stod före dig i kön skulle ha tagit. Spelar ingen roll om man är världens coolaste jibber, tävlingsåkare eller medelsvensson.
Alla som tränger sig medvetet borde dödas.

Liftkön!
Eller tänk om alla stod och dagdrömmde och tittade på utsikten? Då skulle det gå trögt i kön...I en liftkö tränger man sig inte, man avancerar framåt. Ungefär som att göra en omkörning på motorvägen av någon som ligger o slummrar i 90. Båda kan måhända ha samma mål men är inte lika ivriga att komma dit.

Liftkön!
man måste tränga sej i liftkön annars kommer man inte fram. staven är lite tydlig, jag brukar försöka komma förbi med axeln å sen luta mej inn lite. sen skär jag inn sakta men säkert allt eftersom kön rör sej framåt. ibland kan man ta av sej skidorna då blir de lättare att roffa åt sej de lediga luckona. alla vet hur de funkar man måste vara diskret å skicklig lycka till

Liftkön!
ta yttern där är dte minst befolkat sen e det bara å glida gennom barn porten sen e det klart
eller ha en kamera man med dig då tror dom att du är från tv å alla släpper förbi dig(har provat)

Liftkön!
Påminner mig om Åre förra året... Blev utskälld för att jag "diskret" gled förbi kön som gick halvvägs upp till trädgränsen.

Blev till att traska upp igen...

Liftkön!
Jag och en polare kom på en skön grej förra året. Man åker in snett bakom en intet ont anande skidåkare och med sin lediga fot (om man kör bräda, annars används lämpligen en stav) lööser man ut hans bindningar precis när han ska till att åka fram en bit =) Sen e det bara att småvissla lite medans man plockar luckan framför honom som han inte längre kan glida fram till =)
Vill man tränga sig förbi brädåkare kan man ju istället för att ta fart med foten i snön kanske sätta del lediga foten på en annan snubbes bräda och skuta ifrån. Då åker han bakåt och jag frammåt =) Sånt e ju lätt hänt när det e lite trångt... Jaja... Allt e tillåtet i krig, kärlek och liftköer eller hur var det?

Liftkön!
Enkelt: Ge fan i orter med långa köer. Var uppe med tuppen, hoppa över nattkröken, åk till stängningsdags. Att jaga "orörd" snö på familjeanläggningar KAN ju fungera men varför chansa... Använd inte huvudliften, försök hitta en mindre belastad smålift i något bortglömt hörn. Använd radio (både till dina vänner och FM-radio för att få tiden att gå)

Liftkön!
Effektivast = lukta illa! Ge fan i att duscha på en vecka, käka lök, ägg och massa annat trevligt. Åk in i kön, lägg av världens äckligaste prutt. Folk kommer garanterat att flytta på sig, och efter några dagar/dag så känner folk igen dig och flyttar då på sig automatiskt.

Sådär gjorde en snubbe när jag va i Åre förra året. Höll på att spy varje gång, men fan han kom alltid först! Denna teori håller dock inte om du är någonstans för att både åka OCH festa. Får garanterat inga ragg!

Tillbaka
Topp