Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort i Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olddjara" data-source="post: 1198813" data-attributes="member: 163389"><p>Grand Montets toppstation förväntas skrämmande nog inte vara i drift tidigare än 2023 är det senaste informationen jag fick för några veckor sedan av en mycket insatt lokal proffsfriåkare. Riktig tragedi.</p><p></p><p>Positiva är att det inte tar mer än 50-60 min att tura upp från Bochard-liften när den går, och det är ruggigt värt åket man får ned från toppen då det ju är - relativt till ytorna och snömängderna - väldigt få som turar upp. Åkte senast runt 15 dec, var kanonunderlag men packat, inte mjukt. Längre ned lite stenigt men inga större problem alls.</p><p></p><p>Åkte förra veckan 4 dagar i Chamonixdalen - fint i pisterna trots ingen nysnö sedan 27 dec och många som åkt över helgerna. Pressande sol men kalla temperaturer. Stökig, omfrusen bakad snö vid sidan om pisten i allt annat än nordliga, skuggiga sidor som GM. Mer sol och mkt lite snö i prognoserna även 10-14 dagar framöver tråkigt nog, så kan vara bra ha i åtanke för planeringen. Var ej uppe på Aguille du Midi, ska vara bra snö men rätt hårt underlag, har stormat och vindpackat mkt.</p><p></p><p>O</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olddjara, post: 1198813, member: 163389"] Grand Montets toppstation förväntas skrämmande nog inte vara i drift tidigare än 2023 är det senaste informationen jag fick för några veckor sedan av en mycket insatt lokal proffsfriåkare. Riktig tragedi. Positiva är att det inte tar mer än 50-60 min att tura upp från Bochard-liften när den går, och det är ruggigt värt åket man får ned från toppen då det ju är - relativt till ytorna och snömängderna - väldigt få som turar upp. Åkte senast runt 15 dec, var kanonunderlag men packat, inte mjukt. Längre ned lite stenigt men inga större problem alls. Åkte förra veckan 4 dagar i Chamonixdalen - fint i pisterna trots ingen nysnö sedan 27 dec och många som åkt över helgerna. Pressande sol men kalla temperaturer. Stökig, omfrusen bakad snö vid sidan om pisten i allt annat än nordliga, skuggiga sidor som GM. Mer sol och mkt lite snö i prognoserna även 10-14 dagar framöver tråkigt nog, så kan vara bra ha i åtanke för planeringen. Var ej uppe på Aguille du Midi, ska vara bra snö men rätt hårt underlag, har stormat och vindpackat mkt. O [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort i Chamonix
Tillbaka
Topp