Liftkort - Val Thorens 2012

Thildisen

Ny medlem
Är det någon som vet om det är billigare att inhandla/ladda på sitt skipass via denna denna webbsida:http://www.valthorens.com/winter-en/val-thorens/ski/skipass.21.html jämfört med att köpa det i byn när man kommer dit?

Tacksam för sanbba svar =)
Thildisen

Jo, hemsidan som du listade (Val Thorens egna för övrigt) vet allt om priserna på liftkort. Att det skulle bli billigare om du köper på plats, då du får personlig service från en avlönad anställd finner jag högst osannolikt.
Det finns ju en ganska klar orsak till varför t.ex. Skistar vill att gemene man/kvinna ska tanka på sitt skipass själv via hemsidan, de slipper manuellt arbete och kunden ifråga slipper stå i kö=köerna minskar.

Senast ändrad:
men om jag har uppfattat det hela rätt så får man halva priset om man visar upp ett arbetsintyg på att man verkligen skall jobba under vintern, läste det på någon blogg i förbifarten.

romell93 sa:
men om jag har uppfattat det hela rätt så får man halva priset om man visar upp ett arbetsintyg på att man verkligen skall jobba under vintern, läste det på någon blogg i förbifarten.
Det stämmer, så planerar du att jobba lär du inte köpa i förhand.

OBS! Att få halverat pris på liftkort vid uppvisande av arbetskontrakt gäller bara på de små korten över VT och Menuires. Alltså får du betala endagskort om du vill komma åt skogsåkningen i Meribel eller transportsträckorna i Courchevel. (Finns riktigt bra offpist mellan dem båda, om man har hudar och turbindningar.

Fredreik sa:
OBS! Att få halverat pris på liftkort vid uppvisande av arbetskontrakt gäller bara på de små korten över VT och Menuires. Alltså får du betala endagskort om du vill komma åt skogsåkningen i Meribel eller transportsträckorna i Courchevel. (Finns riktigt bra offpist mellan dem båda, om man har hudar och turbindningar.
det va ju mindre kul :( gäller inte ens reducerat pris på alla dalarna?

Tillbaka
Topp