liftkort

liftkort
På www.chamonix.com står det att ett Cham`ski kostar €650 och ett Skipass €800. På Cham`ski får man åka i hela Chamonix utom Les Houches. På Skipass får man åka i hela Chamonix & Courmayeur + 3 dagar i Verbier + 3 dagar i Aosta-dalen.

//Jocke

liftkort
Ok.. nu ska jag klargöra liftkortsfrågan!

Det finns två typer av säsongskort i cham. ski pass mt blanc (800 euro) och Cham´ski (650 euro).
Med ski pass får man tillträde till chamonix + Combloux, Cordon, Demi-Quartier, Les Contamines, Montjoie, Les Houches, Megève, Passy, Praz sur Arly, Saint Nicolas de Véroce Saint Gervais och Vallorcine. dvs hela mt. blanc området...
Med cham´ski får man tillträde till hela chamonixområdet med undantag för les houches.

Med båda korten medföljer separata dagsbiljetter enligt följande:
Tre dagar i följande system i haute-savoiedalen: La Clusaz, Le Grand Bornand samt området känt som Le Grand Massif och Les Portes du Soleil, Les Contamines, Praz-sur-Arly och Evasion Mont-Blanc. Dessutom tre dagar i de schweiziska systemen: Verbier, Nandaz, Veyssonaz och Thyon, samt tre dagar i Aostadalen (italien bl.a. courmayeur).

Min rekommendation är att köpa cham´ski! Ni kommer aldrig att åka iväg fler gånger än att ni kan använda dagsbiljetterna som medföljer till era roadtrips.. ni kommer bara att bli grymt besvikna på att ni har lagt ut så mycket pengar i onödan..

Kabinen till toppen på grands montets har tidigare år kostat 5 euro/gång, men rykten florerar att det från och med denna säsongen kommer att bli gratis. Mycket bra då denna ger tillgång till den bästa åkningen på puderdagar.

Rabatten med ett gammalt liftkort har jag hört talas om, men jag tror att det bara e rykten.. kolla dock upp det!!

Och slutligen... Nej, Les Houches är absolut inget att ha!

Lycka till så ses vi i Cham i vinter

/ Oskar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp