Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 613450" data-attributes="member: 74439"><p>På SLAOs hemsida står att läsa <em>"Kontrollavgift på 1 500 kr uttages av den som försöker åka eller åker i lift och nedfart utan innehav av giltigt skipass."</em></p><p>Ett liftkort som inte är utställt på dig räknas som ogiltigt, således får du böta femtonhundra i Sverige.</p><p>I Alperna varierar det mellan orterna, allt ifrån €50 till €100 plus kostnaden för ett normalt dagskort.</p><p>Hur stor risken är att man åker fast är svårt att svara på, även det beror på vilken ort du befinner dig i. Men egentligen så är det en moralfråga anser jag, varför ska du få åka "gratis" när andra betalar för sig? Ett liftkort är inte dyrt om man överlägger vad man får för pengarna. Att driva en skidanläggning är inte billigt, kvaliteten på såväl pister som liftar blir lidande om du fuskar.</p><p>Betala eller stanna hemma!</p><p>Oftast stöter man på folk som klagar över liftpriserna nere i baren efter en dags svartåkning där de gladeligen betalar flera hundra för öl, för då saknas det inte pengar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 613450, member: 74439"] På SLAOs hemsida står att läsa [i]"Kontrollavgift på 1 500 kr uttages av den som försöker åka eller åker i lift och nedfart utan innehav av giltigt skipass."[/i] Ett liftkort som inte är utställt på dig räknas som ogiltigt, således får du böta femtonhundra i Sverige. I Alperna varierar det mellan orterna, allt ifrån €50 till €100 plus kostnaden för ett normalt dagskort. Hur stor risken är att man åker fast är svårt att svara på, även det beror på vilken ort du befinner dig i. Men egentligen så är det en moralfråga anser jag, varför ska du få åka "gratis" när andra betalar för sig? Ett liftkort är inte dyrt om man överlägger vad man får för pengarna. Att driva en skidanläggning är inte billigt, kvaliteten på såväl pister som liftar blir lidande om du fuskar. Betala eller stanna hemma! Oftast stöter man på folk som klagar över liftpriserna nere i baren efter en dags svartåkning där de gladeligen betalar flera hundra för öl, för då saknas det inte pengar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort
Tillbaka
Topp