Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
lifttrick
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Totemann" data-source="post: 457640" data-attributes="member: 69324"><p>Mitt mest klassiska trick är egentligen inte ett trick utan mer av en tävling..</p><p></p><p>Lifttyp: Ankarlift (företrädelsevis mitt på en lååång)</p><p>Mål: komma ensam upp!</p><p>Utförande: De två personerna i liften börjar samtidigt svänga mot varandra med målet att svänga ut åt motståndarens håll. När man så närmar sig en kant/stolpe kommer personen som är ytterst antingen att hoppa av friviligt (givetvis med omedelbar diskvalifikation som följd) alternativt fortsätta pressa tills han hamnar utanför, då går tävlingen vidare in i nästa fas. Där handlar det självklart om att få den andre personen att ramla, när man lyckas (och således kommer ensam till toppen) har man vunnit!! </p><p>Ramlar båda samtidigt så räknas det som oavgjort och nästa omgång på börjas med automatik så fort man tackat liftvakten för hjälpen med bygeln vid nästa liftfärd..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Totemann, post: 457640, member: 69324"] Mitt mest klassiska trick är egentligen inte ett trick utan mer av en tävling.. Lifttyp: Ankarlift (företrädelsevis mitt på en lååång) Mål: komma ensam upp! Utförande: De två personerna i liften börjar samtidigt svänga mot varandra med målet att svänga ut åt motståndarens håll. När man så närmar sig en kant/stolpe kommer personen som är ytterst antingen att hoppa av friviligt (givetvis med omedelbar diskvalifikation som följd) alternativt fortsätta pressa tills han hamnar utanför, då går tävlingen vidare in i nästa fas. Där handlar det självklart om att få den andre personen att ramla, när man lyckas (och således kommer ensam till toppen) har man vunnit!! Ramlar båda samtidigt så räknas det som oavgjort och nästa omgång på börjas med automatik så fort man tackat liftvakten för hjälpen med bygeln vid nästa liftfärd.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
lifttrick
Tillbaka
Topp