Liljaskolan VÄNNÄS Jibbing!

• Trådstartare Trådstartare more10
  • Start datum Start datum
M

more10

Guest
Hej jag bekräftade min ansökan till gymnasiet idag efter stora funderingar över vad jag skulle gå. Jag ville ha ett gymnasie med Samhälle/jibb men hittade det faan ingen stans. När jag precis bekräftat min ansökan kollade jag på freeride och hittade Lilja skolan i Vännäs. Där hade dom alla linjer + att man kunde välja till Jibbing som individuellt val.

Det stod att man fick åka sex dagar i veckan när säsongen just börjat men jag undrar om det går nån där som kan säga hur det är?, om det e bra boende?, sköna hopp?, skön stämning och folk? om det helt enkelt e värt att åka till en håla utanför umeå? och hur många som får vara med att ha JIBB som individuellt val? eftersom man var tvungen att skicka en efterfrågan med meriter för Jibbing så måste det ju vara ett begränsat antal.

efter att ha läst en annan tråd om vännäs så vart man ju inte så sugen men jag hoppas det inte stämmer så jag får fixa med SYOn och byta till Lilja skolan.

E det nån här som sökt till Liljaskolan/ Jibbing?

Tacksam för svar!
// Mårten

http://www.lilja.vannas.se/default.asp?id=4622

Det finns två personer på freeride som du kan fråga den saken om,

Jstalis

Kevinholmbom

Det är första året dom har jibbing, därför är det så få just nu.

+ Jag själv GICK där,
Så kan ju även nämna lite om det.

Du sa att det var skidåkning 6dagar i veckan?, hm som det ser ut nu så är det inte så alls,
Eller vad vet jag , dem ändrar de kanske till nästa år.
Men i alla fall, just NU är det så att dem åker 2 dagar i veckan (Måndag och tisdag) , Måndag förmiddag, och tisdag eftermiddag.

Ang folket där på skolan så är ju fordonslinjerna, så som lackering blabla osv största på skolan , så det finns ju rätt så mycket drägg, men dem håller oftast till i sina lokaler som är en bit bort från lilja,

Det är ju sjukligt mycke sköna snowboardåkare för den delen också, eftersom att det har funnits i flera år innan!.

Boendet är väl kanon? beror väl på vad man själv gör till det.
Man har och välja mellan att antingen bo i student lägenhet (gemensam dusch och kök då), och det är i samma byggnad som skolan,
Eller vanlig lägenhet som är precis bakom skolan, eller man kan ju också bo i stan om man vill.

Och anledningen varför jag flytta tillbaka var pga att jag trivdes inte alls där, skolan överhuvudtaget var ju svinigt bra!.
Men ah, hade fått lite förstora förväntningar av det hela (som dem hade sagt), och det var ju att de skulle vara massa skidåkare osv, och det visade sig att vi var 4a st skidåkare där (och 2 av dem kände jag redan, kevin och jstalis alltså, ena är dock min kusin också), så det kändes så surt så att. ja
Men detta år kommer det nog bli betydligt mycket mer!

Jag vet inte vad mer jag kan säga?, du får fråga i sånna fall

Peace

Senast ändrad:
ok e det nån som vet om det e mycket fester, snygga brudar och annat kul? :D

Jag frågar igen E det nån som har sökt?

Jag går där jag vet att snowboard linjen åker jävligt mycket och antar att skid åkarna åker lika mycket.? Sjukt rik och bra skola som har bra lärare och bra boende att erbjuda. Ett tips, bo inte på lägret, hellre elevhemmet om du inte vill ha egen lägenhet i början- Lägret ligger högst upp för en backe som är döden! Gör det rätta och gå på lilja ! :)

Angående åkning i Vännäs så har man för tillfället två lektionspass schemalagt i veckan.
I årskurs 1 mån 13-17, tis 08.30-11.00, plus att du kan åka ut när åk tre tränar på torsdag eftermiddag.

Backen är öppen tisdag och torsdag kväll, plus lördag söndag dagtid. (Bara 4km till backen)
Och skolan ställer en minibuss till förfogande de dagarna som eleverna får förfoga över.

Här finns en länk till en nygjord film från backen

Se snowboardgymnasiets sida /bilder för lite mer bilder från läger och backen...

jag har sökt, men linjerna för mig är inte det bästa direkt, ska jag få studiebidrag måste jag gå IP, BF eller någon urmakerisak :( så får se hur det blir med den saken! men sen har Richard Watts också sökt, han heter typ Rillee_w eller nått sånt här på freeride :)

Jag och en kompis har sökt :) är dock väldigt osäker på om jag ska gå... omval i April om inte annat , ska upp någon gång i vecka 14 och hälsa på, så får se hur det blir ;). Såg filmen, sjukt flack backe om inte annat x)

Är det möjligt att byta skola till vännäs om man redan går tvåan utan att behöva börja om på ettan igen?

Sadde sa:
Jag och en kompis har sökt :) är dock väldigt osäker på om jag ska gå... omval i April om inte annat , ska upp någon gång i vecka 14 och hälsa på, så får se hur det blir ;). Såg filmen, sjukt flack backe om inte annat x)
asså om du vill ha en stor backe med mycket lutning så kan jag ju inte precis rekommendera Vännäs.

Då rekommenderar jag Åre, :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp