Ha jibbing som ett ämne i skolan? titta hit!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65249
  • Start datum Start datum
just det wester, free rides ord är lag!!!! nämen jag håller med helt och hållet, om man ska dra och köra en heldag i de stora kickrarna säger man inte att man ska dra o jibba, jibba är mer, jamen försäsongs tjaffs, leka på de smågrejjer som finns i början innan dem fått till något ordentligt. och ja det är lite roligt att hela freestyle åkningen har blivigt "döpt" till jibbing, iaf av många

tycker inte det är så roligt, snarare löjligt ju. det låter ju inte direkt som du är en seriös idrottsman om du ska presentera dig som en "jibbare". jag kommer aldrig ta ordet i mun iaf...

tycker vi ska försöka eftersträva att bara kalla det newschool-skidåkning, och istället för "jag jibbade idag" säga, "jag åkte i parken idag".

bara en tanke

Jamen det är klart, Jakob har en poäng där.
Själv skulle jag aldrig kalla mig själv för jibbare, huvudsaken är att jag tycker att ordet "jibb" låter otroligt fult, hehe.

Men om skidåkare inte gillar ord som vi haschplankeåkare skapar, använd de inte då.
Ingen kommer att tvinga er.

...

Godnatt...

JWester sa:
tycker inte det är så roligt, snarare löjligt ju. det låter ju inte direkt som du är en seriös idrottsman om du ska presentera dig som en "jibbare". jag kommer aldrig ta ordet i mun iaf...

tycker vi ska försöka eftersträva att bara kalla det newschool-skidåkning, och istället för "jag jibbade idag" säga, "jag åkte i parken idag".

bara en tanke
Jag åker snowboard och gillar mest att köra med mjuk bräda bonka, pressa snö, rails, och små hopp, så då passar det väll utmärkt eller ?

Men newschool skidåkning tycker jag också låter bättre, men det ä många mer som säger jibbare.
över och ut / christian

Det var då ett javla gnall på lilja, visst det går doners osv, men vem fan tvingar er att umgos med dom? Jag går sjalv på lilja och det ar knappt att jag marker av dom eftersom jag inte umgås med dom

henning2 sa:
Det känns redan som om det blivit "döpt" till jibb. Har även läst här på freeride där folk trackar ner på snowboard åkare som använder ordet "jibb".
Vilka är det och hur rätt har dom då? Troligtvis någon av alla 14-åringar här som inte vet att ordet från början kommer från snowboard. Förstår faktiskt inte heller hur man stolt kan säga att "jag är en jibber", om det då inte innebär att man 24 om dagen åker runt och skuttar på marken. Skulle hellre själv kalla mig skidåkare faktiskt, om jag nu hade varit det.

JWester sa:

bara en tanke
I helgen var jag och friåkte uppe i Gällivare men passade även på att newschoola lite.
Haha!

Molnet.

Haha, tror nog att genomsnittet är runt 14 år på "jibb/newschool scenen", så det passar väll bra?
Och enligt mig så vill inte "jibbare/newschool åkare/ eller vad man ska säga" höra till klassen "vanliga skidåkare" för det låter så på ditt namn. Utan dom vill nog vara en "subkultur".

/ christian

Ja, jo men det är vell ganska självklart henning2 att många jibbers eftersträvar det.
Speciellt med denna ghettoera som lagt sig över åkningen!

På Åre gymnasieskola så har vi som har "jibbing" som individuellt val skidåkning 2 dagar i veckan från 12.30-16.00

Newschool skiing !

Kan inte alla starfuckers som försöker slicka till sig lite uppmärksamhet av wester bara ge upp. det är patetiskt.....

Liknande trådar

Tillbaka
Topp