Lim för montering av bindningar?

swemartin

Aktiv medlem
Ska montera mina första bindningar, ett par F12 EPF. Lyckligtvis slipper jag borrningen eftersom samma sorts bindningar redan suttit på skidan och borrhålen är oskadda o fräscha.
Nu till frågan;
Behöver jag använda lim vid monteringen och isf vilken sort bör man använda?
Tacksam för tips!

har funderat å omborrning av bindningar. hur många omborrningar kan man göra?hur långt är minsta avstånd från borrhålen?

Carde sa:
har funderat å omborrning av bindningar. hur många omborrningar kan man göra?hur långt är minsta avstånd från borrhålen?
Många. En håldiameter eller mer, går att använda nylonplugg om det blir tight eller överlappar. Nyloplugg bör användas tillsammans med epoxy

Om nåt hål inte tar riktigt kan du topsa det med epoxy. Låta härda och sen skruva.
Jag har kört med silikon som lim/tätning ibland och det har funkat fint som alternativ till ute-trälim.

Är det inte bättre att gå all-in på epoxi? Speciellt på ommonteringar då det både tätar och stärker upp hålet.

snorkel sa:
Är det inte bättre att gå all-in på epoxi? Speciellt på ommonteringar då det både tätar och stärker upp hålet.
Mja, det blir jobbigt att hålla på med, och jobbigt att få bort. Det sitter tillräckligt bra om du har fräscha hål, så jag skulle inte hålla på med det i onödan. Se upp för epoxy-allergin också!

Tillbaka
Topp