Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Limma skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zupermac" data-source="post: 1066013" data-attributes="member: 49784"><p>Jag lånar tråden...</p><p></p><p>Varje höst så har vår klubb en "byta-grejer-med-varandra-dag" då barmarksträningen börjar. Då hittade jag 1 år beg. SL och GS som skulle få tävla i år.</p><p></p><p>I helgen som var så skulle jag "preppa" dem och upptäckte att den ena SL-skidan var sprucken där bak. Alltså, sviktar man skidan så öppnar sig en springa mellan belaget och den över delen så man kan se in till trä:t. Jag surfade så klart hit direkt och läste på. Jag var nära på att köpa Epoxy och limma men såg ditt svar</p><p> [USER=6892]@CAD[/USER], så jag kollar igen.</p><p></p><p>Jag ringde affären och kollade vad jag skulle göra och fick då höra att någon hade ringt precis innan och hade samma problem. Dessutom säger säljaren att det har hänt tidigare och att de skulle förmodligen reklamera skidorna. Bra, tänkte jag, materialfel.</p><p></p><p>Idag åkte jag till en känd affär i sthlm på lunchen (samma som jag ringde) och fick höra att skidan var av (träkärnan) och att de inte alls ville reklamera den. Jag hävdade att skidan endast var tävlingskörd i bana men enligt säljaren så hade åkare förmodligen hoppat med den och landat baktungt (tveksamt).</p><p></p><p>Så vad gör jag nu... ska jag stå på mig eller är det bara att limma?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zupermac, post: 1066013, member: 49784"] Jag lånar tråden... Varje höst så har vår klubb en "byta-grejer-med-varandra-dag" då barmarksträningen börjar. Då hittade jag 1 år beg. SL och GS som skulle få tävla i år. I helgen som var så skulle jag "preppa" dem och upptäckte att den ena SL-skidan var sprucken där bak. Alltså, sviktar man skidan så öppnar sig en springa mellan belaget och den över delen så man kan se in till trä:t. Jag surfade så klart hit direkt och läste på. Jag var nära på att köpa Epoxy och limma men såg ditt svar [USER=6892]@CAD[/USER], så jag kollar igen. Jag ringde affären och kollade vad jag skulle göra och fick då höra att någon hade ringt precis innan och hade samma problem. Dessutom säger säljaren att det har hänt tidigare och att de skulle förmodligen reklamera skidorna. Bra, tänkte jag, materialfel. Idag åkte jag till en känd affär i sthlm på lunchen (samma som jag ringde) och fick höra att skidan var av (träkärnan) och att de inte alls ville reklamera den. Jag hävdade att skidan endast var tävlingskörd i bana men enligt säljaren så hade åkare förmodligen hoppat med den och landat baktungt (tveksamt). Så vad gör jag nu... ska jag stå på mig eller är det bara att limma? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Limma skidor
Tillbaka
Topp