Line Afterbang eller Völk Ledge

KasperT

Medlem
tja nu ska jag köpa nya skidor och har tittar runt lite och nu står det mellan line afterbang med rossignol freeski 120 eller völk ledge med marker 12 griffon. Jag är ca 170 lång och väger ca 55. hoppar 70% railar 20% offpist 10%. Och då är frågan vilken tror ni är bäst för mig att köpa?

Line Afterbang är sjukt roliga i parken iaf. Mycket lätta och mjuka vilket gör att man kan buttra på rätt friskt. :)

Jag har völkl ledge med en griffon på, sjukt sköna att leka runt i och även stabila i större hopp. grym pop i dem också!

har völkl ledge fastr med annan bindnig , as sköna ! mjuka med bra pop i bra i off pist och i pisten och i parken :D riktigt sköna skidor !

AFTAHBANG! De är coola... Och har typ skatekonstruktion eller nått...(!)

Men tror dock att Völkl:n är en bättre skida.... Som du kanske märkt är det en exxxtremt stor hype runt just Afterbang.... Bjo-rnR har kanske rätt idet han säger.... Sen så flisas de nog ganska enkelt oxxxå... Vet inte om du har något att associera till, om du har åkt skateboard kanske?

R-R sa:
Men tror dock att Völkl:n är en bättre skida.... Som du kanske märkt är det en exxxtremt stor hype runt just Afterbang.... Bjo-rnR har kanske rätt idet han säger.... Sen så flisas de nog ganska enkelt oxxxå... Vet inte om du har något att associera till, om du har åkt skateboard kanske?
Völken är ju betydligt lättare än linen för den är ju helt i trä. Men jag är nöjd med afterbangen:)

Line afterbang är en sjukt skön skida, dock om man slamar hårt och ofta så har dom en tendens att stukas så man får en ofrivillig rocker. Dock så är mina stukade men inte märk så my ket , kul skida som fan. Hur mjuk som helst fast ändå vridstyv pga allt trä i skidan.

KasperT sa:
Kruxelidux_ninjamaster sa:
Bjo-rnR sa:
Byggd som en skateboard. knäcks som en skateboard.
Fick inte hela lineteamet i uppdrag att förstöra afterbangskidan genom att köra så hårt som möjligt på den förra säsongen? Och ingen lyckades?
jo jag tror dom säger nå sånt på deras hemsida
Precis! en nackdel med Line afterbang är att när dom är gjorda i trä så lossnar det väldigt lätt träflisor från kanterna, mina ser väldigt slitna ut fasst jag bara använt dem cirka 5 gånger, ingen hårdkörning...
Annars en grym skida!
rekommenderar Line afterbang!

Tillbaka
Topp