Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line prohet 100 eller 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 816576" data-attributes="member: 15091"><p>90 och 100 känns alldeles för nära varandra, kör på 115. Eller byt ut 90 mot 100 som enda par. 130 är inte att tänka på i Åre, förutom några få episka dagar om de dumpar som fan. </p><p>115 har sidewallkonstruktion framför 90-100-130 som har 4D fibrecap vilket gör de lite mer "stabila", det beror dock till stor del på handhavande teknik. Har man koll på bitarna, alltså sin egen teknik, bör ett par 115 funka riktigt bra de flesta dagar i Åre, och många dagar kommer de nog vara episka.</p><p>Men man ska inte sticka under stolen med att 115 är en kompromiss, dock en jäkligt bra sådan. Det är i och för sig de flesta skidor som görs idag, men mycket kan avhjälpas med en god teknik. </p><p>Jag siktar på att köra Prophet 115 i stort varenda dag i vinter (vilket i och för sig inte blir så många som tidigare vintrar pga ett gäng böcker). Efter Jullovet kan du få en lite utförligare recension, baserad på mina åkintryck, och ja, jag har koll på tekniken...=).</p><p></p><p>Man ska dock inte förringa värdet av att testa skidorna själv, personligen. Hur jag upplever ett par lagg kan dock skilja sig väldigt mycket från hur någon annan upplever ett par lagg.</p><p>Jag försöker därför grunda mina åsikter på rena fakta om skidan och mindre på personliga upplevelser, som till stor del kan bero på bristande teknik, och i många fall gör det, även här på Freeride.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 816576, member: 15091"] 90 och 100 känns alldeles för nära varandra, kör på 115. Eller byt ut 90 mot 100 som enda par. 130 är inte att tänka på i Åre, förutom några få episka dagar om de dumpar som fan. 115 har sidewallkonstruktion framför 90-100-130 som har 4D fibrecap vilket gör de lite mer "stabila", det beror dock till stor del på handhavande teknik. Har man koll på bitarna, alltså sin egen teknik, bör ett par 115 funka riktigt bra de flesta dagar i Åre, och många dagar kommer de nog vara episka. Men man ska inte sticka under stolen med att 115 är en kompromiss, dock en jäkligt bra sådan. Det är i och för sig de flesta skidor som görs idag, men mycket kan avhjälpas med en god teknik. Jag siktar på att köra Prophet 115 i stort varenda dag i vinter (vilket i och för sig inte blir så många som tidigare vintrar pga ett gäng böcker). Efter Jullovet kan du få en lite utförligare recension, baserad på mina åkintryck, och ja, jag har koll på tekniken...=). Man ska dock inte förringa värdet av att testa skidorna själv, personligen. Hur jag upplever ett par lagg kan dock skilja sig väldigt mycket från hur någon annan upplever ett par lagg. Jag försöker därför grunda mina åsikter på rena fakta om skidan och mindre på personliga upplevelser, som till stor del kan bero på bristande teknik, och i många fall gör det, även här på Freeride. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line prohet 100 eller 115
Tillbaka
Topp