Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 464227" data-attributes="member: 15091"><p>Jag körde Prophet 90 på skidtestarhelgen i Tandådalen ifjol och de gillade jag starkt i det blandade före som erbjöds. Det var uppkörd sockersnö blandat med is. </p><p>De är kvicka och har bra bett i kortsväng om man får ner lite tryck i skidan. Även förvånansvärt roliga i stora svängar, de går lätt att böja igenom och på så sätt minska svängens radie. </p><p></p><p>Prophet 100 funkar helt klart att hoppa med lite i det mjuka och parken men om du värdesätter det mer än egenskaperna vid svängar i det mjuka skulle jag kika på Blend istället. Liknande mått men ingen metall i kärnan och G-sidecut istället för P-sidecut, alltså mindre aggressiv och förlåtande radie på skidan, mer som Sir Francis Bacon.</p><p></p><p>Jag:</p><p>80 kg</p><p>182 cm</p><p>Skolad fri skidåkare</p><p>Åker relativt aggressivt men framförallt med mycket dynamik</p><p>Lever efter devisen: "Every turn is a sign of happiness...", kör således bara rakt ner när jag inte vågar svänga =).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 464227, member: 15091"] Jag körde Prophet 90 på skidtestarhelgen i Tandådalen ifjol och de gillade jag starkt i det blandade före som erbjöds. Det var uppkörd sockersnö blandat med is. De är kvicka och har bra bett i kortsväng om man får ner lite tryck i skidan. Även förvånansvärt roliga i stora svängar, de går lätt att böja igenom och på så sätt minska svängens radie. Prophet 100 funkar helt klart att hoppa med lite i det mjuka och parken men om du värdesätter det mer än egenskaperna vid svängar i det mjuka skulle jag kika på Blend istället. Liknande mått men ingen metall i kärnan och G-sidecut istället för P-sidecut, alltså mindre aggressiv och förlåtande radie på skidan, mer som Sir Francis Bacon. Jag: 80 kg 182 cm Skolad fri skidåkare Åker relativt aggressivt men framförallt med mycket dynamik Lever efter devisen: "Every turn is a sign of happiness...", kör således bara rakt ner när jag inte vågar svänga =). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet
Tillbaka
Topp