Line Prophet

silfver

Ny medlem
Line Prophet
Undrar om det är någon som kört på Line Prophet 90 eller 100, förutom den enda som skrivit en recension.
Skriv gärna en rad isf.

Line Prophet
lånar tråden. Är sugen på prophet 100 men undrar hur skidan funkar att hoppa med, både BC och i parken? Så om någon lycklig själ har testat skidan, ge den här tråden lite kärlek :)

Line Prophet
Jag körde Prophet 90 på skidtestarhelgen i Tandådalen ifjol och de gillade jag starkt i det blandade före som erbjöds. Det var uppkörd sockersnö blandat med is.
De är kvicka och har bra bett i kortsväng om man får ner lite tryck i skidan. Även förvånansvärt roliga i stora svängar, de går lätt att böja igenom och på så sätt minska svängens radie.

Prophet 100 funkar helt klart att hoppa med lite i det mjuka och parken men om du värdesätter det mer än egenskaperna vid svängar i det mjuka skulle jag kika på Blend istället. Liknande mått men ingen metall i kärnan och G-sidecut istället för P-sidecut, alltså mindre aggressiv och förlåtande radie på skidan, mer som Sir Francis Bacon.

Jag:
80 kg
182 cm
Skolad fri skidåkare
Åker relativt aggressivt men framförallt med mycket dynamik
Lever efter devisen: "Every turn is a sign of happiness...", kör således bara rakt ner när jag inte vågar svänga =).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp