Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sakana, Vision 108 eller nåt annat
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1217470" data-attributes="member: 29440"><p>Stör mig inte jätte mycket egentligen på att det fladdrar pga av t.ex lång rocker, men när hela skidan börjar kännas orolig i speciellt uppkört och lite stökigare underlag är det rätt störande. Har alltid gillat stabila och lite tyngre skidor med mycket bra dämpning och Völkl har varit en favorit (men då var det mest piståkning som gällde, även om det har varit lite bredare skidor) . </p><p>När jag testade Line SD 94 och 110 och upptäckte att det fungerar ju riktig bra med lite lättare skidor och att det även var riktigt roligt att carva med en 100+ skida. Kan ha varit utmaningen att behöva tänka ytterligare lite mer på tekniken.</p><p>Testade sen lite olika bredare skidor för att kunna köra en del offpist, bla. BC som sagt som alla var riktigt bra, men saknade det där lilla extra som jag kände hos SD 110 och gick då tillbaka till Line och SD104 då. Har varit riktigt nöjd med den så kanske var en miss att sälja. </p><p>Men man är ju alltid nyfiken att testa nått nytt för att se om det kan finnas nåt ännu bättre. Kanske den bästa kombinationen skulle vara ett par Blade och ett par Vision 108 eller kanske till och med skulle våga sig på SFB , Candide 3.0 eller Outline. Är dock lite rädd att förlora lite pop/energi ut ur svängen med för symmetrisk flex men å andra sidan har man ju då Bladen som verkar vara riktigt rolig. samtidig är jag väldigt nyfiken på Sakanan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1217470, member: 29440"] Stör mig inte jätte mycket egentligen på att det fladdrar pga av t.ex lång rocker, men när hela skidan börjar kännas orolig i speciellt uppkört och lite stökigare underlag är det rätt störande. Har alltid gillat stabila och lite tyngre skidor med mycket bra dämpning och Völkl har varit en favorit (men då var det mest piståkning som gällde, även om det har varit lite bredare skidor) . När jag testade Line SD 94 och 110 och upptäckte att det fungerar ju riktig bra med lite lättare skidor och att det även var riktigt roligt att carva med en 100+ skida. Kan ha varit utmaningen att behöva tänka ytterligare lite mer på tekniken. Testade sen lite olika bredare skidor för att kunna köra en del offpist, bla. BC som sagt som alla var riktigt bra, men saknade det där lilla extra som jag kände hos SD 110 och gick då tillbaka till Line och SD104 då. Har varit riktigt nöjd med den så kanske var en miss att sälja. Men man är ju alltid nyfiken att testa nått nytt för att se om det kan finnas nåt ännu bättre. Kanske den bästa kombinationen skulle vara ett par Blade och ett par Vision 108 eller kanske till och med skulle våga sig på SFB , Candide 3.0 eller Outline. Är dock lite rädd att förlora lite pop/energi ut ur svängen med för symmetrisk flex men å andra sidan har man ju då Bladen som verkar vara riktigt rolig. samtidig är jag väldigt nyfiken på Sakanan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sakana, Vision 108 eller nåt annat
Tillbaka
Topp