Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sakana, Vision 108 eller nåt annat
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cagr" data-source="post: 1218336" data-attributes="member: 146558"><p>Så länge det inte är stökig offpist föredrar jag Sakana alla dagar. Sakana flyter bättre än alla andra skidor jag testat som är under 110mm i midjan. Den flyter bättre (betydligt mer surfig i känslan) men blir nervösare när det blir uppkört vs SD. Sakana funkar förvånansvärt bra när snön inte är perfekt (läs tyngre). Tycker man fick ändra sin teknik lite och det gör att dom funkar även när det lite uppkört. Sakana är ingen skida som man köttar igenom snön (pucklar etc) med, även om SD inte heller är någon charger skida men den hanterar dessa förhållanden bättre. Man får lära sig att svänga runt det värsta istället. Sen är det mer skärning i Sakana vs SD vilket märks om man försöker stå på rakt i falllinjen där Sakana blir lite mer nervös. Men om man prioriterar såna egenskaper hade du nog inte ens tittat åt Sakana från början.</p><p></p><p>Lite som att man, lite light, får tänka hur en snowboardåkare skulle ha tacklat berget kan vara en bra beskrivning på Sakana.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cagr, post: 1218336, member: 146558"] Så länge det inte är stökig offpist föredrar jag Sakana alla dagar. Sakana flyter bättre än alla andra skidor jag testat som är under 110mm i midjan. Den flyter bättre (betydligt mer surfig i känslan) men blir nervösare när det blir uppkört vs SD. Sakana funkar förvånansvärt bra när snön inte är perfekt (läs tyngre). Tycker man fick ändra sin teknik lite och det gör att dom funkar även när det lite uppkört. Sakana är ingen skida som man köttar igenom snön (pucklar etc) med, även om SD inte heller är någon charger skida men den hanterar dessa förhållanden bättre. Man får lära sig att svänga runt det värsta istället. Sen är det mer skärning i Sakana vs SD vilket märks om man försöker stå på rakt i falllinjen där Sakana blir lite mer nervös. Men om man prioriterar såna egenskaper hade du nog inte ens tittat åt Sakana från början. Lite som att man, lite light, får tänka hur en snowboardåkare skulle ha tacklat berget kan vara en bra beskrivning på Sakana. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sakana, Vision 108 eller nåt annat
Tillbaka
Topp