Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sakana
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1142903" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har kört ett par åk på Sakana 181cm och väger 80kg fördelat på 180cm. Jag tyckte den kändes ganska lagom i längd för mig. Den är ju väldigt pistig i känslan och i pistskidor med den typen av radie åker jag oftast runt 177-183cm ca så den hamnar mitt i det intervallet. Efter test är jag mycket tveksam till att den skulle kunna prestera bra i djupare snö i den längden och med den spårigheten, men jag lägger ingen prestige i om jag skulle bli motbevisad. För dig blir det en pistinriktad freerider som kommer kännas helt perfekt tror jag så länge det är preparerat underlag. Men den kommer att kännas kort och flyta ganska dåligt i puder. Då kanske man tar någon annan skida dock så det kanske inte spelar så stor roll. </p><p></p><p>Flexmässigt blir det inga problem. Jag upplevde det som att den svarade riktigt bra vid lite tryck, dock får jag slänga in brasklappen att jag var skadad i foten vid testtillfället så jag kunde inte gasa på fullt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1142903, member: 12152"] Jag har kört ett par åk på Sakana 181cm och väger 80kg fördelat på 180cm. Jag tyckte den kändes ganska lagom i längd för mig. Den är ju väldigt pistig i känslan och i pistskidor med den typen av radie åker jag oftast runt 177-183cm ca så den hamnar mitt i det intervallet. Efter test är jag mycket tveksam till att den skulle kunna prestera bra i djupare snö i den längden och med den spårigheten, men jag lägger ingen prestige i om jag skulle bli motbevisad. För dig blir det en pistinriktad freerider som kommer kännas helt perfekt tror jag så länge det är preparerat underlag. Men den kommer att kännas kort och flyta ganska dåligt i puder. Då kanske man tar någon annan skida dock så det kanske inte spelar så stor roll. Flexmässigt blir det inga problem. Jag upplevde det som att den svarade riktigt bra vid lite tryck, dock får jag slänga in brasklappen att jag var skadad i foten vid testtillfället så jag kunde inte gasa på fullt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sakana
Tillbaka
Topp