Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="excellentswordfight" data-source="post: 1196536" data-attributes="member: 112833"><p>Har själv beställt ett par av årets Sir Francis Bacon, jag gick på 190. Jag kommer precis som dig från parkskidor och åkt nära mitten på i pincip alla mina skidor, så också därför jag gick på sfb. Hade väl tänkt att montera ett par Shift bindningar och använda den som one quiver med allt från att carva switch, till jibb till kortare turer på våren.</p><p></p><p>Jag har åkt en säsong på Mordecai 186 som inte verkar helt olik denna i vissa aspekter, monteringspunkten och symmetrin ser ganska lika ut och den skidan kändes kort för sin längd. Den var dock hård (faktiskt väldigt oväntat hård) så inga problem alls med stabiliteten så någon extra längd behövdes absolut inte. Dock verkar det ju som att nya SFB har gått tillbaka till att vara något mjukare efter ett par år av en trend av rätt hårda skidor från eric pollard. Vilket iaf fick mig att gå på den längre skidan (dock väger jag runt 85kg), trots att jag annars brukar trivas bäst runt 185.</p><p></p><p>Ser fram emot MnOs tankar, skidan verkar ju i princip helt omgjort så den mesta informationen på nätet om SFB känns lite utdaterad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="excellentswordfight, post: 1196536, member: 112833"] Har själv beställt ett par av årets Sir Francis Bacon, jag gick på 190. Jag kommer precis som dig från parkskidor och åkt nära mitten på i pincip alla mina skidor, så också därför jag gick på sfb. Hade väl tänkt att montera ett par Shift bindningar och använda den som one quiver med allt från att carva switch, till jibb till kortare turer på våren. Jag har åkt en säsong på Mordecai 186 som inte verkar helt olik denna i vissa aspekter, monteringspunkten och symmetrin ser ganska lika ut och den skidan kändes kort för sin längd. Den var dock hård (faktiskt väldigt oväntat hård) så inga problem alls med stabiliteten så någon extra längd behövdes absolut inte. Dock verkar det ju som att nya SFB har gått tillbaka till att vara något mjukare efter ett par år av en trend av rätt hårda skidor från eric pollard. Vilket iaf fick mig att gå på den längre skidan (dock väger jag runt 85kg), trots att jag annars brukar trivas bäst runt 185. Ser fram emot MnOs tankar, skidan verkar ju i princip helt omgjort så den mesta informationen på nätet om SFB känns lite utdaterad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Tillbaka
Topp