Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1196552" data-attributes="member: 12152"><p>Jag körde på 184 i helgen i ett för en gångs skull ganska underhållande Lindvallen. Jag har inte tid att skriva något längre nu, men för att svara på ursprungsfrågan rörande längden tyckte jag att 184:an kändes väldigt kort för att vara 184cm, just som nämnts flera gånger ovan på grund av en tydlig jibbig balans och centermontering. Välj den om du vill ha en uttryckligen kompakt och smidig känsla, annars skulle jag ta 190. Jag är som referens 180cm lång och väger 80kg. </p><p></p><p>Skidan var för övrigt svängig och kul. Otroligt rapp in i sväng, precis som Sakana, men balansen är totalt annorlunda. Det är MYCKET mer jibbkänsla i SFB och precis som sägs ovan är det den mest jibbiga SFB:n hittills, i alla fall bland de jag har testat. Det krävs att man kommer från parksidan för att uppskatta den här versionen utan att ge det några dagars inåkning skulle jag säga. Jag är inte parkåkare. Till rätt åkare kan SFB 2020 säkerligen träffa mitt i hjärtat, men för mig kändes den lite för mycket centerbalanserad och även lite för lättsam i relation till den korta radien för att ge rätt nivå av trygghet när det var lite ojämnt. Jag gillar generellt skidor med mycket skärning (av freeridemått i alla fall), men 16m är för mig lite väl kort. SFB är en skida som premierar finess och snabbhet i fötterna före kraft och beslutsamhet i skäret. Med den typen av karaktär hade jag gärna upp mot 18-20m i radie istället eftersom man då kan åka med lite mindre tryck i skäret, men det är en smaksak. Andra kan säkerligen uppskatta den riktigt korta radien och den blixtsnabba reaktionen i svänginitieringen. Letar man efter en lekfull player med riktigt mycket sväng som tar parken ut till friåkningsområden är SFB ganska unik i breddklassen. Så gott som alla andra skidor i 105-110mm-klassen (utom Sakana) svänger mindre. Totalt sett är nya SFB mindre mellanmjölk än tidigare, men å andra sidan är det också den mest karaktärsfulla versionen hittills.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1196552, member: 12152"] Jag körde på 184 i helgen i ett för en gångs skull ganska underhållande Lindvallen. Jag har inte tid att skriva något längre nu, men för att svara på ursprungsfrågan rörande längden tyckte jag att 184:an kändes väldigt kort för att vara 184cm, just som nämnts flera gånger ovan på grund av en tydlig jibbig balans och centermontering. Välj den om du vill ha en uttryckligen kompakt och smidig känsla, annars skulle jag ta 190. Jag är som referens 180cm lång och väger 80kg. Skidan var för övrigt svängig och kul. Otroligt rapp in i sväng, precis som Sakana, men balansen är totalt annorlunda. Det är MYCKET mer jibbkänsla i SFB och precis som sägs ovan är det den mest jibbiga SFB:n hittills, i alla fall bland de jag har testat. Det krävs att man kommer från parksidan för att uppskatta den här versionen utan att ge det några dagars inåkning skulle jag säga. Jag är inte parkåkare. Till rätt åkare kan SFB 2020 säkerligen träffa mitt i hjärtat, men för mig kändes den lite för mycket centerbalanserad och även lite för lättsam i relation till den korta radien för att ge rätt nivå av trygghet när det var lite ojämnt. Jag gillar generellt skidor med mycket skärning (av freeridemått i alla fall), men 16m är för mig lite väl kort. SFB är en skida som premierar finess och snabbhet i fötterna före kraft och beslutsamhet i skäret. Med den typen av karaktär hade jag gärna upp mot 18-20m i radie istället eftersom man då kan åka med lite mindre tryck i skäret, men det är en smaksak. Andra kan säkerligen uppskatta den riktigt korta radien och den blixtsnabba reaktionen i svänginitieringen. Letar man efter en lekfull player med riktigt mycket sväng som tar parken ut till friåkningsområden är SFB ganska unik i breddklassen. Så gott som alla andra skidor i 105-110mm-klassen (utom Sakana) svänger mindre. Totalt sett är nya SFB mindre mellanmjölk än tidigare, men å andra sidan är det också den mest karaktärsfulla versionen hittills. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Tillbaka
Topp