Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1196566" data-attributes="member: 12152"><p>Det var frågor som jag inte kan svara på tyvärr. Jag hoppar nästan aldrig och om jag gör det så är det alltid i syfte att ta sig fram i ett åk på ett eller annat sätt. Parkhopp var minst 10 år sen. Och jag pressar vare sig tail eller nos heller så där har jag heller ingen input. Men svingvikten kändes lätt och lättsvängt. Inga som helst problem. </p><p></p><p>Jag körde lite i kanten på pisten bland lite träd och där gick det också mycket smidigt och fint, om än då med lite för kort front och för mycket tail för min smak. I pucklar däremot går man en hel del på sladd så där är skärningen snarare en nackdel och en så stor front gör att det hookar lite mer än med en rakare skida ibland när man sladdar och tippen greppar i en puckel. Tippen är också ganska mjuk vilket kändes ibland i lite mjukare delar där det slog igenom lite, men utan att det fortplantar sig in under foten. </p><p></p><p>Som vanligt kan man inte få allt. Hårdare flex hade gett mer stabilitet, men den hade känts betydligt stelare. Och längre radie hade gjort den lugnare i skäret och i sladdad kortsväng, men då tappar man istället lekfullhet. Ständigt denna avvägning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1196566, member: 12152"] Det var frågor som jag inte kan svara på tyvärr. Jag hoppar nästan aldrig och om jag gör det så är det alltid i syfte att ta sig fram i ett åk på ett eller annat sätt. Parkhopp var minst 10 år sen. Och jag pressar vare sig tail eller nos heller så där har jag heller ingen input. Men svingvikten kändes lätt och lättsvängt. Inga som helst problem. Jag körde lite i kanten på pisten bland lite träd och där gick det också mycket smidigt och fint, om än då med lite för kort front och för mycket tail för min smak. I pucklar däremot går man en hel del på sladd så där är skärningen snarare en nackdel och en så stor front gör att det hookar lite mer än med en rakare skida ibland när man sladdar och tippen greppar i en puckel. Tippen är också ganska mjuk vilket kändes ibland i lite mjukare delar där det slog igenom lite, men utan att det fortplantar sig in under foten. Som vanligt kan man inte få allt. Hårdare flex hade gett mer stabilitet, men den hade känts betydligt stelare. Och längre radie hade gjort den lugnare i skäret och i sladdad kortsväng, men då tappar man istället lekfullhet. Ständigt denna avvägning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Tillbaka
Topp