Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pamper" data-source="post: 1196824" data-attributes="member: 168852"><p>Har testat 2020 SFB 184 cm varianten under åres skidtestardagar. Tyvärr fanns ej 190.n men fick ihop ca 20 åk på 184:n under 2 dagar. Jag har bara provåkt en kompis SFB från 2018 något enstaka åk. Det lilla jag kommer ihåg och har jämföra med så kan jag säga 2020 var mycket mera mjuk och jibbig. Att pressa in i butters, ollies och nollies är lätt men skidan ger ändå ett bra popp tillbaka. Så det är ingen nudel-skida men betydligt mjukare i front och bak än alla andra skidor jag lyckades testa, bla* arv 106, faction ct 3.0, prodigy 3.0, icelantic nomad 105 och Bent chetler 100. Så i den aspekten en helt annan skida mot tidigare.</p><p></p><p>Den är sjukt rolig att carva med om man gillar kort svängradie. Påminner mycket om Line Sakana, men som sagts ovan så går den ej att pressa lika hårt. I pucklar tyckte jag den fungerade riktigt bra. Jag vet inte om konvexiteten i nosen hjälpte men jag fick aldrig någon hooky-känsla. Den är otroligt kvick och lätt och den mjuka flexen var inget problem där. Om jag tappade mitt-balansen kunde jag snabbt återfå den utan tomahawka åt skogen.</p><p></p><p>I riktigt stökig, uppkörd pist har den svårt, vilket är förväntat. Lika så om det är isigt, då går det knappt och svänga med den. Men om man hoppar runt och försöker döda fart där det är mjukt/finns snö går den fortfarande att köra riktigt hårt i sådant underlag. Men i princip alla andra mer lekfulla/jibbiga all mountain skidor som jag testade* var bättre här.</p><p></p><p>För mig helt klart rätt skida, den träffar mig rätt i hjärtat. Och efter ha testat 184an kommer jag gå på den som är 190. För få något mer stabilitet då lekfullheten/lättheten/den mjuka flexen kommer innebära att den fortfarande är grymt kul (tror jag).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pamper, post: 1196824, member: 168852"] Har testat 2020 SFB 184 cm varianten under åres skidtestardagar. Tyvärr fanns ej 190.n men fick ihop ca 20 åk på 184:n under 2 dagar. Jag har bara provåkt en kompis SFB från 2018 något enstaka åk. Det lilla jag kommer ihåg och har jämföra med så kan jag säga 2020 var mycket mera mjuk och jibbig. Att pressa in i butters, ollies och nollies är lätt men skidan ger ändå ett bra popp tillbaka. Så det är ingen nudel-skida men betydligt mjukare i front och bak än alla andra skidor jag lyckades testa, bla* arv 106, faction ct 3.0, prodigy 3.0, icelantic nomad 105 och Bent chetler 100. Så i den aspekten en helt annan skida mot tidigare. Den är sjukt rolig att carva med om man gillar kort svängradie. Påminner mycket om Line Sakana, men som sagts ovan så går den ej att pressa lika hårt. I pucklar tyckte jag den fungerade riktigt bra. Jag vet inte om konvexiteten i nosen hjälpte men jag fick aldrig någon hooky-känsla. Den är otroligt kvick och lätt och den mjuka flexen var inget problem där. Om jag tappade mitt-balansen kunde jag snabbt återfå den utan tomahawka åt skogen. I riktigt stökig, uppkörd pist har den svårt, vilket är förväntat. Lika så om det är isigt, då går det knappt och svänga med den. Men om man hoppar runt och försöker döda fart där det är mjukt/finns snö går den fortfarande att köra riktigt hårt i sådant underlag. Men i princip alla andra mer lekfulla/jibbiga all mountain skidor som jag testade* var bättre här. För mig helt klart rätt skida, den träffar mig rätt i hjärtat. Och efter ha testat 184an kommer jag gå på den som är 190. För få något mer stabilitet då lekfullheten/lättheten/den mjuka flexen kommer innebära att den fortfarande är grymt kul (tror jag). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Tillbaka
Topp