Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pamper" data-source="post: 1196890" data-attributes="member: 168852"><p>Som sagt var årets SFB betydligt svårare att få fast is jämfört med i stort sett alla andra skidor jag testade. Det gick dock, men inte särskilt tryggt. Tidigare styvare och tyngre varianter av SFB:n var säkert bättre på det. Bland annat Icelantic nomad 105 i 191 och armada arv 106 i 188 cm var betydligt bättre på att "få fast skidan i is" men samtidigt inte lika lekfulla som SFB:n.</p><p></p><p>Som sagts ovan känns 184 väldigt kort under foten med rockern och man står ca -2 cm från mitten. Jag var tveksam innan till 190, då jag tidigare mest åkt på parkskidor som varit max i min längd runt 184. Men efter ha prövat 184:an kändes det rätt självklart att gå på 190:n för mig. Line-folket i testbåsen trodde också mest på det när jag rådfrågade. Men det beror ju också vad du ska ha skidan till. Åker du i princip bara park skulle jag gå på 184:an. Men ska du ha mera den som all mountain skida/daily quiver freeride skida skulle jag gå på 190:n då den bör ge något mer stabilitet i det område som skidan är sämst (is, uppkört, höga hastigheter) utan att egentligen förlora allt för mycket i områdena där den bäst (lekfullheten).</p><p></p><p>Jag är inte den bästa skidrecensenten och delger bara min personliga åsikter. Så det jag säger får du ju såklart ta med en nypa salt. MnO och co har mera koll. Dessutom finns bra recensioner av skidan på blister.com och newschoolers rooftop-box review också om vill veta mera om den av folk som prövat den längre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pamper, post: 1196890, member: 168852"] Som sagt var årets SFB betydligt svårare att få fast is jämfört med i stort sett alla andra skidor jag testade. Det gick dock, men inte särskilt tryggt. Tidigare styvare och tyngre varianter av SFB:n var säkert bättre på det. Bland annat Icelantic nomad 105 i 191 och armada arv 106 i 188 cm var betydligt bättre på att "få fast skidan i is" men samtidigt inte lika lekfulla som SFB:n. Som sagts ovan känns 184 väldigt kort under foten med rockern och man står ca -2 cm från mitten. Jag var tveksam innan till 190, då jag tidigare mest åkt på parkskidor som varit max i min längd runt 184. Men efter ha prövat 184:an kändes det rätt självklart att gå på 190:n för mig. Line-folket i testbåsen trodde också mest på det när jag rådfrågade. Men det beror ju också vad du ska ha skidan till. Åker du i princip bara park skulle jag gå på 184:an. Men ska du ha mera den som all mountain skida/daily quiver freeride skida skulle jag gå på 190:n då den bör ge något mer stabilitet i det område som skidan är sämst (is, uppkört, höga hastigheter) utan att egentligen förlora allt för mycket i områdena där den bäst (lekfullheten). Jag är inte den bästa skidrecensenten och delger bara min personliga åsikter. Så det jag säger får du ju såklart ta med en nypa salt. MnO och co har mera koll. Dessutom finns bra recensioner av skidan på blister.com och newschoolers rooftop-box review också om vill veta mera om den av folk som prövat den längre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Tillbaka
Topp