Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="excellentswordfight" data-source="post: 1200165" data-attributes="member: 112833"><p>Så, nu har det blivit en veckas åkning i alperna på SFB 19/20 190cm, och måste säga att jag är grymt nöjd. Efter 10års sökande och experimenterade efter en allround-skida så är detta nog första gången där allting bara känts helt rätt.</p><p></p><p>Kördes i de flesta fören, puder, slask, kortare tur, hård pist etc. Och tycker att levererade som förväntat, skidorna är relativt lätta och smidiga trots sin längd och storlek, funkade fint i pisten och switch, flöt fint i pudret, "poppiga" och lekfulla. Jag skulle faktiskt gissa på att 190 inte riktigt känns som 184an efter de beskrivningar jag läst då jag inte upplevde dom som mjuka eller överdrivet snabba i svängen, det är såklart lite av en vanesak med hårdheten, men skulle säga att jag upplevde flexet mer i mitten av skalan.</p><p></p><p>Skidan är sjäklart inte utan komprimisser, det är långa tailar vid recommended montering på 190 modellen, vilket kan vara stökigt i vissa situationer, och att dom är något mjukare gör även den inte är lika aggresiv i t ex pisten mot t ex Morducai. Men samtidigt föredrar jag nog det, med Morducai kunde man verkligen pist-smiska, en skida som tryckte tillbaka när men kom med kraft vilket iof är kul om man har kraft till det. Men samtidigt så är det rätt skönt att även kunna få lite bra svängar med tröttare ben.</p><p></p><p>Med det sagt, verkligen inte en skida för alla, men den passar verkligen min åkstil perfekt, ha nog åkt på 5st skidor designade av eric pollard tidigare, men det har alltid varit något som störst mig, men denna gång blev det jackpot. För mig blev dessa skidor hans "Opus".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="excellentswordfight, post: 1200165, member: 112833"] Så, nu har det blivit en veckas åkning i alperna på SFB 19/20 190cm, och måste säga att jag är grymt nöjd. Efter 10års sökande och experimenterade efter en allround-skida så är detta nog första gången där allting bara känts helt rätt. Kördes i de flesta fören, puder, slask, kortare tur, hård pist etc. Och tycker att levererade som förväntat, skidorna är relativt lätta och smidiga trots sin längd och storlek, funkade fint i pisten och switch, flöt fint i pudret, "poppiga" och lekfulla. Jag skulle faktiskt gissa på att 190 inte riktigt känns som 184an efter de beskrivningar jag läst då jag inte upplevde dom som mjuka eller överdrivet snabba i svängen, det är såklart lite av en vanesak med hårdheten, men skulle säga att jag upplevde flexet mer i mitten av skalan. Skidan är sjäklart inte utan komprimisser, det är långa tailar vid recommended montering på 190 modellen, vilket kan vara stökigt i vissa situationer, och att dom är något mjukare gör även den inte är lika aggresiv i t ex pisten mot t ex Morducai. Men samtidigt föredrar jag nog det, med Morducai kunde man verkligen pist-smiska, en skida som tryckte tillbaka när men kom med kraft vilket iof är kul om man har kraft till det. Men samtidigt så är det rätt skönt att även kunna få lite bra svängar med tröttare ben. Med det sagt, verkligen inte en skida för alla, men den passar verkligen min åkstil perfekt, ha nog åkt på 5st skidor designade av eric pollard tidigare, men det har alltid varit något som störst mig, men denna gång blev det jackpot. För mig blev dessa skidor hans "Opus". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis bacon 2020
Tillbaka
Topp