Line Skis, rätt längd för mig?

Ffilip

Ny medlem
Line Skis, rätt längd för mig?
Tjena! Är en kille på 19 år som åkt skidor i elva år ungefär, dock inte mycket mer än en vecka varje år, men jag anser mig ändå vara en duktig åkare. Jag har liksom inga problem med pister, och tycker även jag är hyffsat bra på åkning utanför pisten. Jag är 190 cm lång och väger ungefär 75 kg, jag åker nästan alltid i de brantaste pisterna för att försöka hitta roliga vägar vid sidan av dem. Min erfarenhet av park är inte jättestor (kan göra lite basic som 360 osv, men inte mycket mer), utan jag håller för det mesta till i offpisten eller tuffare pist. Nu till min fråga, har just nu inga egna skidor och har inför den kommande säsongen kollat runt lite, har av någon anledning fastnat för Line Skis och deras nya Sir Francis Bacon 2013, MEN jag får ingen rätsida på vilken längd som passar mig (eller om skidan ens är rätt för mig med tanke på där jag brukar åka). Den längsta längden verkar vara 184 cm, vilket jag efter lite läsning kan tycka är lite kort?? Vad tror ni mer erfarna åkare om det hela? Mycket tacksam för svar!:)

Tillbaka
Topp