Lins för att se konturer i snön

Förra året visades prototyper på linser som kan "se" konturerna i snön bättre.

Någon som vet om detta har implementerats än i produktionsgoggles? Vet att Oakley visade detta på ISPO mässan.

när jag snackade med Oakley på ISPO så förstod jag det som att deras skulle släppas i butik kommande säsong (alltså nu i höst).

Har kikat både på Oakleys hemsida och Dragons utan någon info :-)

Det bästa för min del vore om Dragon kom med en utbyteslins till sin APX serie då jag verkligen saknar en lins som kan "allt"

Såg Dragons lins för några veckor sedan. Är riktigt intressant i alla fall för mig som redan har Dragon.

För Dragon heter den:
Transitions Adaptive Goggle Lens

Denna lins ändras också efter hur solen ligger på. Ju mer sol desto mörkare och vice versa.

Oakley har även släppt sin variant för sina Goggles.

Sök på Oakley Prizm som ska göra det lättare att se konturer. Jag har precis lagt en beställning på Prizm Rose till mina Airbrakes...

Precis fått hem mina prizm rose som spontant känns lite mörka. Har bara persimmon som referens och den känns mycket ljusare.

Har dock inte haft möjlighet att testa i ordentligt flatljus dör prizm ska vara bäst.

ocv sa:
http://ca.oakley.com/prizm/snow

Ser ju lagom skarpt ut.
Japp, men jag kan tänka mig att verkligen är lite annorlunda från deras marknadsföring.

Det bara slog mig som märkligt att en lins som ska kunna fungera i riktigt dåligt ljus var så mörk. Men det kanske inte är den avgörande faktorn för bra ljus, utan just hur kontrasthöjande den är.

Fick testa mina Flightdeck Prizm Rose ordentligt i helgen och i jämförelse med H.I Yellow så är det en förbättring, dom mörkare konturerna syns helt enkelt bättre i dålig sikt. Skillnaden är väl inte direkt jättestor men den finns där.
Rozelinsen har ingen spegel och är den ljusaste i Prizmfamiljen och är den som ska fungera bäst i flatljus.
Ett steg till framåt i kampen emot dålig sikt men kampen går vidare ;)

Tillbaka
Topp