Lion alpins bussar

Tomten123

Ny medlem
Lion alpins bussar
Har lion alpin ombäddning på sina bussar så man får ligga horisontellt under natten? Eller sitter man upp i vanliga säten hela vägen?

Lion alpins bussar
När jag åkte så fick helt enkelt sitta upp, men om det du är ett kompisgäng så ta platserna längst bak, där kan man fläka ut sig ganska bra. Då då kan man i alla fall variera sittställning. Att sitta fungerar, så orora dig inte för det...

Btw jag åkte ända från Sundsvall...

Lion alpins bussar
Vad som gäller med liggbuss i Tyskland är att bara får köra i 80km/h och med tända lampor om man ska ha bäddat upp i bussen... därför kör inte lion alpin med sovbuss. Det är trevligare att komma fram tidigare så att man kan åka skidor längre. Har man valt att åka buss så får man infinna sig att sitta upp.

Lion alpins bussar
dessutom är det ju helt fruktansvärt att åka liggbuss.. åkte med langley och fick sova unders - längst ner. kan varit bland det värsta jag gjort! halva busslasten vägrade liggbuss på vägen hem så vi fick sitta på undervåningen :D (behöver jag tillägga att jag fick två säten + ett bord?)

Lion alpins bussar
Då måste Langleys bussar suga pung. Jag har åkt till kittelfjäll med aktivitetsfixarnas liggbussar och till alperna med ucpa. Vad är problemet? Man sover som en stock i 12 h ju!
Jag fattar inte hur halva bussen kunde vägra sovbuss. Dessutom har väl ucpa snabbast bussresor till alperna trots att de har sovbussar. Det har iaf jag läst!

Lion alpins bussar
jag åkte till italien förra året i buss med lion alpin. vi fick sitta upp som vanliga stadsbussar men vi hade ju lite otur att vi fick sitta i kö i 14 timmar pga snöoväder.

Lion alpins bussar
haha jävla amatör pixi! Vad fan tror du? Får jag fråga varför du boka bussresa? För att det var billigare? Jaaaaa... då kan du inte stå ut med att få ligga ner med filt och kudde i några timmar? Vad tror du? Att du är på lyskryssning med Queen Elisabeth eller? Om det var det värsta du nånsin gjort tycker jag EXTREMT synd om dig din sopa...

Boka flyg nästa gång då och sluta gnälla... Men neeej förrsten där får man ju också sitta upp så det funkar antagligen inte heller för dig...

Precis sånna som dig man hör om från reseledarna/motsvarande som gnälliga jävlar som aldrig blir nöjda..

Lion alpins bussar
Tomten123;

Det är väll underbart med folk som har koll? Folk som varit ute på äventyr! Folk som stått ut med massa skit! Jag menar har man åkt trådbuss i tallin så är ju faan en liggbuss rena kryssningen. Har man t.ex. varit i Chamonix massor av gånger är det faan inte lätt att vara ödmjuk. Eller om man är en berest, världsvan globetrotter. Då har man stått ut med en jävla massa skit! Har man inte det har man gjort fel. (Eller?)

När jag va liten va det en stor snubbe som gick i våran klass. Han brukade sno vårat godis. Det är fortfarande bland det värsta jag varit med om. Allting är relativt antar jag.

Spruce;

Vad är det värsta du råkat ut för? Det absolut värsta! Håll inte igen. Så ska vi se om jag kan kontra med något! (Jag har varit i golden sands och på/i magaluff)

edit; bakfyllor och äckliga festivaler räknas inte. Inte heller inbrott på en kruk-fabrik.

edit; själv åker jag inte buss alls, eller cyklar. Det ligger inte för gentlemään att göra dessa.

Senast ändrad:
Lion alpins bussar
Blåst? Jag?

Låt mig gissa Tomten123. Du skapade den usern för att kunna skriva "anonyma" inlägg utan att få skit på din vanliga användare? Alternativt för att bara var en jobbig jävel och skriva, i din mening, "roliga" inlägg och att provocera. Om så är fallet är det ju sorgligt att du inte kan stå för dina åsikter, alternativt tragiskt att ha så naiva människor på ett från början seriöst forum som Freeride.

Om du dock faktiskt bara precis blivit medlem här önskar jag dig välkommen och hoppas du lär dig något av att läsa historier och ta del av erfarenheter som andra, mer erfarna människor delar med sig av.

Lion alpins bussar
Tomten;

Hm... hyckleri, dubbelmoral och ironilös? Trodde bara det va svensklärare som va sånna.

Spruce;

Jag vill höra en reseberättelse som gått åt helvete! (utan ironi och sarkasm) sådan är roligt att höra.

Lion alpins bussar
Kom hem från st:anton idag. Åkte med Lion. "vanliga" säten som gick att fälla lite, var dock trött som fan på hemresan så sov nästan hela tiden. (Förvänta dig inga bra filmer)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp