Lion Alpins guidekurs

hellbergarn

Ny medlem
Lion Alpins guidekurs
Hej!

Är det någon mer som blivit uttagen till Lion Alpins guidekurs nu i november?

Vore riktigt kul att vad det är för filurer man troligtvis kommer jobba med i vinter =)

//Stefan

Lion Alpins guidekurs
nemen tjenna
Du är alltså också uttagen för den omtalade kursen. Gick på intervju i gbg?
//Marcus

Lion Alpins guidekurs
Här har ni en till Stockholmare som ska få plats i bussen :) Ska bli så otroligt spännande och kul! Några som åker från Stockholm som vill samåka till Malmö? Vore trevligt att slippa korsa landet ensam :P

Kram!

Lion Alpins guidekurs
Blir bara mer o mer exalterad för varje dag som går. Börjar faktiskt närma sig nu, mindre än en månad kvar :) jag passar på att ställa samma fråga som Elin. Någon från Göteborg som vill samåka till Malmö? Elin, du kan få plocka upp mig halvägs om du vill :D
//Cecilia

Lion Alpins guidekurs
samma här, längtar till att träffa alla! Jepp, nedräkningen kan börja :) Haha, Cecilia, om det inte skulle vara en sån väldig omväg så skulle jag inte tveka! Fast det kan ifs hända att jag kommer förbi gbg en sväng innan, har släkt där. Isåfall så lovar jag att höra av mig så sällskapar vi ner.
Kram/E

Lion Alpins guidekurs
javisst! Feta häftet! Har börjat läsa igenom och det är en hel del att hålla reda på :) Specialarbetet verkar kul, mitt ämne sitter inte riktigt som handen i handsken - men det ska nog gå :)

Förresten, är det bara jag som är efter, eller har vi inte fått reda på var i Alperna kursen kommer att hållas?

Lion Alpins guidekurs
ElinJohnsson sa:
javisst! Feta häftet! Har börjat läsa igenom och det är en hel del att hålla reda på :) Specialarbetet verkar kul, mitt ämne sitter inte riktigt som handen i handsken - men det ska nog gå :)

Förresten, är det bara jag som är efter, eller har vi inte fått reda på var i Alperna kursen kommer att hållas?
Tjaa!

Jag ska också ta mig från sthlm och vet inte hur, samåkning låter bra =) Dit vi ska är hemligt tills vi kommer dit tror jag, sa dom iaf till oss i sthlm. Men om du va i sthlm måste jag ju träffat dig för jag va också där. Va du där den 17:e`?

EDIT: Haha! Det är är ju du som är Magnus Härenstam! =)

Senast ändrad:
Lion Alpins guidekurs
tror vi ska åka runt på lite olika ställen väl?

en HEL DEL i häftet ja. efter att ha läst dom första sidorna är man ju inte så jättesugen på att bli bussguide...

Lion Alpins guidekurs
Ja det är jag som är Mr. Härenstam ;) Är det inte du som är Jonatan Lejonhjärta? Hehe.
Men då tycker jag definitivt att vi borde samåka ner till Malmö. Men visst måste vi åka dagen innan då och övernatta på hotellet de skrev om i mailet? För bussen avgår väl mkt tidigt om jag inte minns fel. Jaha, jag missade det där om att orten var hemlig :P Spännande!

Nej, inte helkul att vara bussguide i alla lägen kanske :S

Lion Alpins guidekurs
ElinJohnsson sa:
Ja det är jag som är Mr. Härenstam ;) Är det inte du som är Jonatan Lejonhjärta? Hehe.
Men då tycker jag definitivt att vi borde samåka ner till Malmö. Men visst måste vi åka dagen innan då och övernatta på hotellet de skrev om i mailet? För bussen avgår väl mkt tidigt om jag inte minns fel. Jaha, jag missade det där om att orten var hemlig :P Spännande!

Nej, inte helkul att vara bussguide i alla lägen kanske :S
Japp, det är jag det! Att vi blev uttagna, det trodde jag aldrig jag skulle bli. Vilket teamwork!

Jag tror bussen gick vid 1000, så antingen kan vi ju ta ett tåg ned riktigt tidigt eller sova över där, va ju inte så farligt dyrt, men jag kan ju kolla om det ens går några tåg så tidigt :)

EDIT: tidigaste tåget va framme 0946, lite tight om tid kanske =p

Senast ändrad:
Lion Alpins guidekurs
Jag trodde du skulle komma med! Men trodde inte heller jag skulle komma med, fanns ju inte överdrivet många platser! Så ja riktigt bra teamwork :D Jaha, jo man skulle väl gärna vilja ha lite mer än en kvarts marginal, så övernattning it is! Frågan är om flyg, buss eller tåg är bäst.. Vi kan ju undersöka på varsitt håll. Då är det ju alltså den 31/10 vi åker ner.

vart vill du förresten jobba?

Kram

Lion Alpins guidekurs
Hej alla blivande Lion Alpinare!
Härligt att det börjar redan här att bekantas! Jag var på intervju i Gbg och undrar hur ni som kommer därifrån skall ta er till Malmö och om ni tänkt natta där?....Ska bli så roligt att träffa er! Är det många från gbg som blev antagna? Ni va så härliga å goa!

Ha det gött! Hörs å ses snart!!!

Kramar Lisa

Lion Alpins guidekurs
Hejsan Allihopa!

Har oxå fått äran att delta i denna lejonkurs. Jag kan erbjuda boende i Helsingborg kvällen innan, om någon så skulle önska. Om inte, så ses vi den 1a november med ett glatt humör!

Ha det gött!

Lion Alpins guidekurs
ElinJohnsson sa:
Jag trodde du skulle komma med! Men trodde inte heller jag skulle komma med, fanns ju inte överdrivet många platser! Så ja riktigt bra teamwork :D Jaha, jo man skulle väl gärna vilja ha lite mer än en kvarts marginal, så övernattning it is! Frågan är om flyg, buss eller tåg är bäst.. Vi kan ju undersöka på varsitt håll. Då är det ju alltså den 31/10 vi åker ner.

vart vill du förresten jobba?

Kram
Absolut, ska kolla lite alternativ nu så får vi se vad som passar bäst. Jag vill helst av allt till ett ställe där man kan få åka lite offpist och kanske få ta med gästerna på någon topptur, men jag är nog öppen för allt. Offpist och party är alltid kul men sol och god mat i livigno är inte dumt det heller :)

Hörs snart om resealternativ!

Kram

EDIT: Någon som tänkt ta med sig skidorna? Eller pjäxorna?

Senast ändrad:
Lion Alpins guidekurs
hejsan!
många nyutexaminernade lejon i vinter blir det=) det ska bli skitkul!
här har vi yterliggade en skåning till flocken.

klart att både skidor och pjäxor ska med, det är givet!
//Frida

Lion Alpins guidekurs
Frida-F sa:
hejsan!
många nyutexaminernade lejon i vinter blir det=) det ska bli skitkul!
här har vi yterliggade en skåning till flocken.

klart att både skidor och pjäxor ska med, det är givet!
//Frida
Kul! Jag känner dock att det kommer bli lite jobbigt att bära runt på skidorna...Vi kommer väl resa runt en del i alperna också om jag fattat rätt :) Pjäxorna ska iaf med DET är givet!

Lion Alpins guidekurs
hej, jo det kommer att bli en del åkande som jag också har förstått det som, en så kallad tour des alpes, nice=)
om jag så får en dag i backen på mina skidor som även råkar va min ädlaste ägodel så ar det värt allt slit och släp=)
men det går nog bra att hyra där nere, det brukar inte vara några problem att hitta bra utrustning i en bra skiduthyrning nere i alperna, speciellt eftersom efterfråga på bra utrustning de senare åren har blivit större!
men det är helt klart som du säger, pjäxor går först!

// K2 lover...he

Lion Alpins guidekurs
Frida-F sa:
hej, jo det kommer att bli en del åkande som jag också har förstått det som, en så kallad tour des alpes, nice=)
om jag så får en dag i backen på mina skidor som även råkar va min ädlaste ägodel så ar det värt allt slit och släp=)
men det går nog bra att hyra där nere, det brukar inte vara några problem att hitta bra utrustning i en bra skiduthyrning nere i alperna, speciellt eftersom efterfråga på bra utrustning de senare åren har blivit större!

// K2 lover...he
Jo jag tänkte nog hyra :) Har ett par typ mittmonterade twintip och ett par nordica blower, fetingar, som snön nog tyvärr inte räcker till för i november. Hyr jag en pistskida blir det ändå så bra som det kan bli för mig =)

Vad fick du för ämne till ditt specialarbete?

(Sovdags, hörs imorn!)

Senast ändrad:
Lion Alpins guidekurs
Frida-F sa:

// K2 lover...he
jag är ju snowboardåkare egentligen men det blir till att dra brädan i väggen nu, endast skidor som gäller! blir spännande med tanke på att jag inte åkt skidor på 7 år....

ska ta o köpa mig ett par pjäxor nu i helgen, känns som att skidorna får vänta ett tag tills man är garanterad jobbet ohc man vet vart man ska etc etc. så ska hyra skidor på kursen tänkte jag. men pjäxor är ju ett primärt behov o dessutom bekvämt att ha ett par egna istället för att hyra...

sjukt laddad man är för kursen. börjar snart räkna timmarna. ska bli så otroligt roligt o träffa alla, känns nästan lite overkligt :D

///C

Lion Alpins guidekurs
cilius,
modigt att ta skidorna=) men det brukar gå ganska snabbt att komma in i skidåkningen om man har gjort det tidigare!
ja det ska bli jätte kul, mycket slit, lite sömn och en del fest=)
jag är lite orolig om varför vi ska ha med oss träningskläder och joggingskor.....blir det väckning vid 5.00 på morgonen för ett joggingpass så vet jag inte hur sugen man är på det...hahah...
/ FF

Lion Alpins guidekurs
helloooo!

två veckor kvar nu, på pricken. hur bra känns inte det!!! :)

vi som åker från göteborg:

kikat lite på tågavgångar på onsdagen den 31a.
det billigaste (justnu 2klass biljett) går kl 13.27 o kostar 122:-, x2000 o restid 02.48 :)
annars ligger en justnu 2 klass biljett runt en 250-300 riksdaler. många avgångar!
vad säger ni?? tåg? tid?

Lion Alpins guidekurs
Hej Cecilia å alla Göteborgare!

Jag tycker att det tåget, 13.27 verkar toppen! Ska försöka boka det nu...Frågan är om man skall boka hemresa me...eller ska man vänta med et tro...?

Ses snart:)
/Lisa

Lion Alpins guidekurs
lisaelo sa:

Jag tycker att det tåget, 13.27 verkar toppen! Ska försöka boka det nu...Frågan är om man skall boka hemresa me...eller ska man vänta med et tro...?

/Lisa
NAAAAJS!!!

Nu har jag bokat 13,27-tåget!

Jadu, vad sägs om hemresan, har inte tittat på tider o sådär, jag funderar om man kanske skulle åka hem dagen efter ankomst. vi skulle väl komma fram vid 18 nånting, o innan man kommit iordning så lär ju klockan bli en del. sätta sig på ett tåg i 3 timmar till kanske är sådär lockande?!!

/Cecilia

Lion Alpins guidekurs
cilius sa:
lisaelo sa:

/Lisa
NAAAAJS!!!

Nu har jag bokat 13,27-tåget!

Jadu, vad sägs om hemresan, har inte tittat på tider o sådär, jag funderar om man kanske skulle åka hem dagen efter ankomst. vi skulle väl komma fram vid 18 nånting, o innan man kommit iordning så lär ju klockan bli en del. sätta sig på ett tåg i 3 timmar till kanske är sådär lockande?!!

Jag med!!! A, man kanske skulle åka dagen efter....hm...bo en till natt på IBIS isf...tänka på det.... Shit, vad kul vi ska ha!!! Börjat me arbetet än?

/Cecilia

Lion Alpins guidekurs
det låter skitbra!
tar och bokar det imorgon, men jag åker hem direkt efter att vi kommit till malmö.
jag ska säga det att tanken med att jag satte mig vid datorn nu var att jag skulle börja med mitt arbete men som vanligt hittar jag hundra anledningar till att skuta upp det uterliggare 10 min heeeeeela tiden, men nu är det snart dags att ta sig i kragen=)

ska vi styra upp ågon mötesplats på stationen typ en halvtimme innan tåget går?

/ Frida

Lion Alpins guidekurs
ja mötesplats låter som en bra ide. vart? pressbyrån? kanske ska byta nummer med?! inte varje dag man ska på date minsann, kul kul!!!

alltså det här arbetet...!!! jag som du frida, har försökt få tummen ur o fixa till det men kommer INGEN vart, vet itne vart jag ska börja riktigt??!! ska bli kul o se vad alla har fått för ämnen. o dessutom skriva TVÅ till TRE a4, ja jag säger då det...

//Cecilia

Lion Alpins guidekurs
Åh herregud, va avundsjuk jag är på er. Sitter och läser era inlägg och den där spända, nervösa, längtansfyllda, pirriga känslan kommer tillbaka direkt!! Jag gick kursen för 2 år sen, och utan att avslöja för mycket så kan jag lätt konstatera att det är en upplevelse man sent glömmer...

Ha det fantastiskt, och glöm inte extrastrumpor. :-)

Lion Alpins guidekurs
mina erfarenheter av att mötas utanför en pressbyrå på en tågstation där det finns tre st sådana är att alla står vid olika! =) vi kan alltid annars ta burger king, runt 13.00! mitt nummer är 0737 84 91 38, fall ifall om jag kanske står vid en pressbyrå och väntar in i det sista...hehe...!

men hur låter det?

börjar för övrigt få lite lätt panik över detta arbete, AHHHG!

/ Frida

Lion Alpins guidekurs
Arbetet ja! Själv har jag inte börjat än, är ledig hela nästa vecka då ska det bli skriva av!

Men man måste nog inte fylla upp alla sidor med text. Lite fina bilder på mat och sånt skadar nog inte om man har det som ämne.

Vad har ni fått för ämnen och hur många konkar med sig skidorna?

Lion Alpins guidekurs
haha frida du verkar vara erfaren av tågstations dater :D
burger king? vart ligger det? äh, jag letar upp det. BK låter bra!!!
0702 700 526 har jag i vilket fall.

arbetet...! mah, vad tar man sig till? 5 minuter är ganska lång tid. har inte heller börjat med mitt ännu. o jag tänker faktiskt inte avslöja vad jag har för ämne :D då blir det inte lika kul, den som väntar på något gott..... ja ni vet :)

jag konkar inte med mig skidorna, eftersom jag inte har några. ännu :) hyr på plats.

Lisa. Hur tror du det verkar med övernattning på Ibis på vägen hem? Jag tror jag stannar en natt faktiskt.

vandringskängor någon. hur verkar det på den fronten?

/C

Lion Alpins guidekurs
Hej på er igen! Ok, möte på burger king 13.00 låter fint! Jag är PÅ det! Har minsann lagt era mobil nr på minnet (eller på mobilen iaf...), så ni får mitt me:
0736-98 55 36

Kul att alla har samma problem. Jag skall inte ta me några skidor, har nämlingen inga än...arbetet ska jag försööööka göra lite på idag, men väntar på inspiration..:) Har en tenta dagen innan vi åker, så får prioritera lite...

Det där med vandringskängor, har jag som du Cecilia, funderat över. Har nämligen inga passande...all packning för övrigt har jag på hjärnan nu...vad för jacka, kläder, skor, spex kläder etc etc..Men det löser sig nog! Men det stod ju skor, sköna att vandra i...kanske det räcker me vanliga vinterskor, bara de ä goa å bra sula, eller vad tros???

Cecilia, vet fortfarande inte hur jag skall göra me hemresan. Hade ju varit skönt/billigt att ta sig hem samma dag. Men undrar bara om man skall boka biljett innan eller om det kan väntas med..? Vad tror du Frida???

Längtar tills vi beger oss!!! Vi kommer klara det galant!!!

Lion Alpins guidekurs
haha.....jo en och en annan tågstations tragedi har man faktiskt varit med om=)
jag ska ta med mig skidorna, där jag åker, åker dem!

jag har ett par timberlandkängor som hänger på, men vi skulle ju ha med oss joggingskor sen blir det väl även sneakers! mycket skor blir det..haha
jag har inga som helst spex kläder att ta med, det var inte riktigt prio 1 när jag flyttade till göteborg, så om någon har några extra hemma skulle jag bli jätte glad med lite sponsring på den fronten=)

jag ska jobba redan dagen efter så jag ska bara ta mig till göteborg så fort som möjligt så jag ska inte stanna över i malmö.

och inspirationen väntar jag fortfarande på.........

K to the ram/ Frida =)

Tillbaka
Topp