Lion Alpins guidekurs

Lion Alpins guidekurs
wihoooo. inspirationen kom igår kväll, out of nowhere. jätteskönt. nu har man iaf en ltien ide! hur går det för dig hellbergarn?

lisa. vandringsskor. jag har funderat lite på det där och kommit fram till följande:
man skall ha med sig "gymnastikskor" för utomhusbruk. då tar jag mina älskade springskor, SÅ kan jag ha dom som vandrarskor med. inga kängor direkt men det stod väl bara att dom skulle vara bekväma?? alltså jag kombinerar lite.
tror jag........

jättesvårt med den där extra övernattningen, tror jag väntar med att boka något. ser om det är någon annan på kursen som är sugen. mig spelar det egentligen ingen större roll. får se helt enkelt.

frida. jag kan nog fixa lite extra spexkläder till dig. ska nog kunna skrapa ihop ett gäng. men spexkläder`? letar fram det fulaste jag har helt enkelt!!! :D

only one week to go...

k r a m

Lion Alpins guidekurs
cilius sa:
wihoooo. inspirationen kom igår kväll, out of nowhere. jätteskönt. nu har man iaf en ltien ide! hur går det för dig hellbergarn?
Jo nu så, har skrivit två sidor men mitt ämne går verkligen inte att föra någon disskution kring. Så det blir att få 3 sidor ren fakta att låta roligt, hmmm, inte lätt! =)

Spexkläder? Är det ett måste, hara bara en peruk(stavning?)...

Lion Alpins guidekurs
Ett hett tips..ta med vandringskängor, inte gymnastikskor. Varma kläder och en termos är inte fel heller. Och ställ in er på en lååååång dag.

Lion Alpins guidekurs
Ännu ett hett tips.. Förbered levern och hjärnan på kopiösa mängder sprit. Oftast är det dem fullaste och mest uthållsamma dudesen och dudettesen som blir uttagna till guider. Iaf verkar det ha varit så tidigare år;) Och ska ni underhålla så gäller samma sak, bli/var full. Funkar alltid.

lycka till!

Lion Alpins guidekurs
Hehe det blir jag faktiskt lite förvånad över att höra. När jag var på intervju ville de verkligen, verkligen få mig att förstå att detta var visst ingen alkoholfest. Som om jag var värsta busen? :P Det är jag verkligen inte, men lite fest tycker jag då inte att någon dött av :) Bara man kan hålla sig till en proffsig nivå. Men så det är alltså mkt fest ändå?

Lion Alpins guidekurs
jag med! Sjukt! Har inte hunnit börja med mitt arbete förns idag. jäkla torrt ämne har jag också :P men det löser sig. hur går det för er?

Lion Alpins guidekurs
ElinJohnsson sa:
jag med! Sjukt! Har inte hunnit börja med mitt arbete förns idag. jäkla torrt ämne har jag också :P men det löser sig. hur går det för er?
nedu, det går inte alls skulle jag vilja säga. jag trodde att jag hade en idé men kom fram till att den inte höll för fem öre. så nu är jag tillbaka på ruta ett. sjukt störigt!!! men, det kommer väl. förhoppningsvis SNART!!! ska bli väldigt kul o se vad alla fått för ämnen...

Lion Alpins guidekurs
ElinJohnsson sa:
Hehe det blir jag faktiskt lite förvånad över att höra. När jag var på intervju ville de verkligen, verkligen få mig att förstå att detta var visst ingen alkoholfest. Som om jag var värsta busen? :P Det är jag verkligen inte, men lite fest tycker jag då inte att någon dött av :) Bara man kan hålla sig till en proffsig nivå. Men så det är alltså mkt fest ändå?
Mkt fest? Hjärtat, såvidare du inte är un petit noir med 5,43 i promille som på 1 strumpa bailar sjukhusräkningen villigt och blir jagad runt stan av gendermeriet kan du glömma att få jobb som guide.. Det är DEN typen av engagemang dem letar efter förstår du..

Senast ändrad:
Lion Alpins guidekurs
Jag har haft jobb som ungdomsguide, och då var festerna jobbets huvuduppgift. Så isåfall vet jag mer än väl vad det handlar om. Så det ska nog gå bra. Men nu vet jag dock att det handlar om mer än så. Men tack för upplysningen, hjärtat :)

Senast ändrad:
Lion Alpins guidekurs
Nej, nu känner jag mig nödgad att gå in och styra upp lite här.

Jag antar att Dave har arbetat som guide eftersom du vet precis hur det går till (eller åtminstone festat med en Lion-guide)?! Men det måste dock vara längesen om det verkligen var så omfattande och intensivt alkoholintag som du så färgstarkt beskriver. En och annan hård fest har man väl som guide varit med om, kanske till och med ytterliggare en, men det var längesen som guideyrket så uteslutande handlade om fest och fylla (vad jag har förstått, jag jobbade inte som guide på "den gamla goda tiden").

Som sagt, fest blir det, men just under guidekursen handlar det så mycket mer om annat än promillehalt. Förvänta er inget hårt festande, det blir nog så hårt på många andra sätt ändå, så en ordentlig 9-dagarsfylla är inget som direkt bidrar till en väl genomförd kurs.

Och ja, jag har gått kursen... :-)

Lion Alpins guidekurs
Hej på er!!!! Nu behöver vi snart inte längta mer...äntligen klar med en tenta och kan nu börja packa och träna in arbetet! Ämnet jag fick är kul, men kanske inte i koppling till mig..hmm...Huvudsaken är att att gör sitt bästa!

Det där med vandringsskor blir lite sent påtänkt....gympaskor är vad jag har i bagaget, men man är väl en viking...(får se vad jag säger efteråt.....)

Har lite ebb på spex kläder, men det får väl bli en tripp upp på vinden...

Ok gbg:are, ses imorgon kl 13 på burger king! Tror nog allt jag kommer känna igen er!

Ses!!!

Lion Alpins guidekurs
Halloj! Ja imorgon smäller det :) Kul kul kul! Skönt att du är färdig med ditt arbete, själv sitter jag och klurar på det sista just för stunden. Alltid lika sent ute :P Mitt ämne passade mig inte heller helt bra, men tror jag kan ngt på G nu i alla fall.. som du säger, gäller att göra sitt bästa bara!

Spexkläder är alltid bra, själv ska jag försöka smuggla med mig en del av mammas gamla trams. Det blir nog bra :)

Ska bli grymt kul att se många av er imorn på Ibis, vi kommer få det grymt!

Hasta mañana! Och glöm inte kudde och filt till bussen.
Kram Elin

Lion Alpins guidekurs
packar packar packar packar....
ska börja på arbetet snart med (får träna på tåget) ALLT i sista stund, typiskt!!! men alltid bra med en gnutta stress...

blir gympaskor för mig med, det blir nog bra.

hoppas tentan gick bra Lisa!

VI SYNS IMORN :)

Lion Alpins guidekurs
Just det! Kom på en sak....hur har du tänkt göra med hemresan Cecilia? Bestämt än..? Hittar bara ett tåg som går 19.00 den 8:e, men tiden då vi kommer avsluta kursen är ju bara ungefärlig så...hmmm....Någon som har bokat något?

Lion Alpins guidekurs
lisaelo sa:
Just det! Kom på en sak....hur har du tänkt göra med hemresan Cecilia? Bestämt än..? Hittar bara ett tåg som går 19.00 den 8:e, men tiden då vi kommer avsluta kursen är ju bara ungefärlig så...hmmm....Någon som har bokat något?
inte bestämt mig tror jag ser under veckan hur det blir. ska eventuellt stanna hos en kompis i helsingborg på vägen hem, men ännu inget bestämt.
tåg 19 säger du. det känns tight? i sådana fall blir det nog ibis, om vi inte kommer på något annat alternativ?! kan tänka mig att det är många som stannar en natt till, tänk på de stackars noll råttorna... de har en lång väg att vandra!!!

Lion Alpins guidekurs
Nu är det panik.....haha...icke klar med ett skit, jävla kaosmänniska!
klart att det blir fylla, jag har en del härliga barrunde grejor att dra )=) inte luuungt!
ses imorgon kl 1300!

Lion Alpins guidekurs
håller med, nu är det krig... kuddkrig iaf ;)

Brudar ni är inte ensamma.. jag är också kaosig i min packning... och arbetet, och allt!! jag har sjuuukt mkt med mig, kan inte ta bort ngt =/

Imorn blir det plugga med mr. hellberg på bussen ner till malmö, visst? Och vi ska också planera vår taktik i kuddkriget mot göteborgarna :)

sov gott alla lions! see youu

Lion Alpins guidekurs
ElinJohnsson sa:
håller med, nu är det krig... kuddkrig iaf ;)

Brudar ni är inte ensamma.. jag är också kaosig i min packning... och arbetet, och allt!! jag har sjuuukt mkt med mig, kan inte ta bort ngt =/

Imorn blir det plugga med mr. hellberg på bussen ner till malmö, visst? Och vi ska också planera vår taktik i kuddkriget mot göteborgarna :)

sov gott alla lions! see youu
Jaa! Nu jävlar tar vi dom! Akta surströmming under dörren imorgon natt.....

Lion Alpins guidekurs
Haha, jag har faktiskt med mig makrill i konserv. jag vet jag är konstig. men i alla fall - det kan ju också vara något?

nej usch, vi ska inte avslöja alla våra listiga påhitt :)

Lion Alpins guidekurs
men jävlar vad ni tog illa upp då... OCH FÖRRESTEN ÄR JAG INTE GÖTEBORGARE!!! :D
bara för er att inse det faktum att ni faktiskt bor på sveriges baksida, sorry guys...

JAG ÄR SNART KLAR MED MITT ARBETE! några rader till och jag har två sidor. firar vi det med packa färdig väskan oxå sen är det bara till att kojsa kojset. många timmar till det händer känns det som.

msn någon?

Lion Alpins guidekurs
ja du cilius, man får ta konsekvenser när man snackar med "nollråttor" ;), men måste erkänna att det var väldigt kul skrivet :D

elinj87@hotmail.com är min msn, adda gärna!

grattis till arbetet och lycka till med packningen.. så ses vi imorn!

vart är du från förresten?

Lion Alpins guidekurs
F U C K!!!!!!! nu måste jag ta tag i mig själv, om exakt 2 h ska jag gå ner mot stationen och här sitter jag och dricker morgonkaffet och kollar freeride....fantastisk prioritering! jag kanske ska börja på dte där arbetet snart=)

jag är faktiskt inte heller göteborgare, som cecilia sa, det måste vara tufft att komma ifrån sveriges baksida, stockholm! =)

Lion Alpins guidekurs
Frida-F sa:
F U C K!!!!!!! nu måste jag ta tag i mig själv, om exakt 2 h ska jag gå ner mot stationen och här sitter jag och dricker morgonkaffet och kollar freeride....fantastisk prioritering! jag kanske ska börja på dte där arbetet snart=)

jag är faktiskt inte heller göteborgare, som cecilia sa, det måste vara tufft att komma ifrån sveriges baksida, stockholm! =)
Liite brådis!

Tillbaka
Topp