Jag måste bara få börja med att lista något som, för mig, är helt onödigt att ta med sig...tamponger! Dessa fyller för mig ingen uppenbar funktion. Varför tar någon överhuvudtaget med sig tamponger på en sådan trip? De är för stora för att använda i händelse av näsblod, och alldeles för små vid rännskitan (väldigt lös i magen om ni fattar). Den enda synliga funktionen tampongen har, som jag kan se det, är när man är på fyllan (väldigt berusad) lägger denna produkt i ett glas fyllt med sprit. Då sväller denna unika och magiska produkt, framkallar häpna uttryck och skratt. Tampongen är en glädjespridare i klass med pruttkudden eller ett bländande kort trick.
Det konstiga med tampongen är att den inte går att finna i Buttricks (skojiga butiken i Sthlm) sortiment, ej heller hos återförsäljare av magiska materiel. Den kan köpas lite varstans t.ex i matbutiken. Det görs verkligen väldigt mycket reklam för tampongen. TV, radio, tidningar alla vill de att vi ska köpa denna humoristiska uppfinning.
De största konsumenterna av tampongen verkar vara kvinnor. Kvinnor i alla åldrar köper tamponger...flera paket tom. Det verkar finnas en omätlig efterfrågan efter dessa hos kvinnor. De tycker att tampongen är otroligt kul och festlig. Är kanske kvinnor mer lättroade än män...?? Personligen tycker jag att den endast är kul på just fyllan, och endast någon tampong åt gången. Om den konsumeras för mycket försvinner överrasknings momentet (att den faktiskt sväller), och det blir inte riktigt lika roligt som första gången.
Näe...som en god skidåkare och en vis kamrat, råder jag alla skidåkare att lämna tampongen hemma. Den tar upp onödig plats och är bara rolig för folk som ej har sett denna förut. Om man t.ex jämför med ett äldre, som jag tror, skoj trick på afterskin...lögnen! Gå in på tråden "värsta krachen" och öva in några av rövarhistorierna där, folk kommer garanterat att skratta...
...om inte någon kan hitta en praktisk funktion för tampongen förstås...vilket jag tror kan vara svårt ur en äkta skidåkares perspektiv...
skidpryot - hänger med Sverker Olofsson och är bäst på berget!!!